Wat doe/zeg jij als een collega je komt helpen en hij stinkt naar oud zweet?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Mode
1.6K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zit jij nu in zo'n situatie dan ;-P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat vertel ik je vanavond wel hahaha :) LOL
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vanavond?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dan kan ie ruiken of acane naar zweet ruikt of niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja ik heb regelmatig op het werk acane ;) het is vreselijk lastig :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ruik je dan ook verschil tussen oud en nieuw zweet?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat ruik je echt, leuke vraag trouwes ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
LOL!!!

Antwoorden (18)

ik zou een grappige opmerking maken als: ''Goh, heb je de Marathon gerend ofzo''? Hij/zij zal vanzelf wel gaan vragen vanwaar de opmerking..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou niets zeggen, en proberen zijn hulp zo spoedig mogelijk te beëindigen (met een vriendelijke gebaar).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hahahahaha
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
'T is denk ik toch netter er wel iets van te zeggen. Maar houdt 't luchtig.
hangt ervan af of ik hem aardig vind:
nee: zeggen dat ie stinkt (maar als we elkaar haten komt hij mij waarschijnlijk ook niet helpen)
ja: niks doen/zeggen en proberen door mijn mond te ademen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kom op, als 't een goede collega is dan zou 't juist makkelijker moeten zijn om er op een wat lichtvoetige manier over te beginnen.
Waarschijnlijk waardeert ie dat juist.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja oke, mijn antwoord was niet helemaal goed geformuleerd en dat bedacht ik me pas toen ik hem al had uitgesproken, met de bewerkings knop kun je alleen dingen bij voegen en niet weg halen... btw: ben jij dat op die foto?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, da's Ueto Aya.
Ik denk dat die collega 't zelf eerlijk gezegd ook wel graag zou willen weten. Waarschijnlijk merkt ie 't zelf niet.Als 't een enkele keer gebeurt, zou ik me er niet druk om maken. En anders proberen er op een grappige / melige manier over te praten (op een manier dat ie zich niet direct uiterst gaat schamen). Bijv. iets luchtigs zeggen van 'volgens mij ben je vanmorgen je deo vergeten, klopt dat?', ofzoiets... Zeg dat met een brede smile, zodat ie zich niet overdreven opgelaten voelt. Grote kans dat ie er meer aan gaat doen. Indien niet, dan gewoon later weer net zo luchtig reageren.
Hem voor schut of voor 't blok zetten ofzo: dat moet je in elk geval zien te voorkomen. Ook zou ik 't niet aan een chef overlaten ofzo - dan blijft die persoon zich de hele tijd afvragen wie 't niet durfde te zeggen. Dat komt de werkverhoudingen waarschijnlijk niet ten goede.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hem/Haar de vraag stellen; "Wat stinkt hier nou zo naar zweet?" Om er achteraan te gooien; "Ik red het wel alleen".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gewoon de waarheid vertellen, maar wel met respect, hij zal het zelf niet doorhebben en jij bent vast niet de enige die het wel doorheeft.
ik denk dat je hem er mee helpt het wel te zeggen, maar nogmaals met respect, probeer hem niet te kwetsen, dat is voor beide niet leuk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met heel veel diplomatie dit discreet zeggen en inet in het publiek maar onder vier ogen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niks zeggen, of het gebeurd heel zelden en dan moet je maar even doorbijten, of het is iemand die consequent naar zweet ruikt en dan zal ie het vast wel vaker gehoord hebben maar heeft ie gewoon geen zin om er iets aan te doen omdat ie het niet belangrijk genoeg vindt..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ken ook zo`n iemand die doorgaands erg naar zweet ruikt. Diegene geeft aan dat hij/zij 1 keer in de week doucht, omdat dat van oudsher héél normaal is!

Ik spreek niemand meer aan als ze naar zweet ruiken, want zo`n antwoord na je opmerking is ook niet leuk... je staat dan echt met je bek vol tanden (ik dan hé?!?)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je stinkt!! ;-)

Nee serieus, gewoon subtiele hints maken, dat werkt vrijwel altijd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dan zeg ik : fijn dat je me helpt, dankjewel!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uit ervaring kan ik vertellen dat ermee confronteren het beste helpt. Heb een collega gehad waar we naar veel zeggen de ventilator gebruikte om de geur wat te verminderen. Collega is niet meer werkzaam dus geurprobleem opgelost...

Bij een andere collega hebben we het ook aangegeven omdat het soms echt niet te harden was. Hij heeft zijn maatregelen genomen inmiddels maar of het gaat helpen is de vraag nog natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het bij de laatst genoemde collega niet heeft geholpen. Zijn lucht is tijdens vergaderingen en lunches nog steeds erg aanwezig. Ik vond vooral de eerst genoemde tip ('Goh, heb je de marathon gelopen ofzo?!') erg goed en ga ik denk ik maar eens toepassen! Heb jij ook profijt van Frankie!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een grote fles deo als verjaardagscadeau geven!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is wel een idee inderdaad!
Ik zou de stank negeren en gewoon vragen of hij mij kan helpen...

Toegevoegd op 21-04-2009 20:14:00
Want je vrienden kun je uitkiezen en daartegen kun je alles zeggen, maar je collega´s niet, daarom negeer ik dat...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Adem zo goed mogelijk proberen in te houden en verder maar proberen te weerstaan!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niks, want ik ben daar niet zo sterk in. Maar ik zou proberen hem/haar zo snel mogelijk te helpen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou het wel zeggen, maar dan zo dat je diegene niet kwetst of beledigd. Of je zou aan andere collega's kunnen vragen hoe zij erover denken en het dan misschien samen vertellen.

Toegevoegd op 25-04-2009 11:10:04
Wie weet vind hij het juist fijn dat je er wat over zegt, want niemand wilt stinkend rondlopen.