Wat is normaal qua acne op je 21ste?

Ik heb wel last van acne en oneffenheden. Ben 21 en vind dat ik nu wel er een keer vanaf mag zijn. Waneer ga je er mee naar de dokter voor iets en wat kan je er zelf tegen doen behalv schoonhouden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (7)

Ga naar de schoonheidsspecialist(e) . IK doe dit zelf ook en ze geeft me heel wat informatie etc. Ga bij iemand aan huis als je liever niet herkend wil worden in een winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een meisje bent, kan je aan de pil beginnen. Maar wat je ook bent, je kan het beste naar de huisarts gaan hiermee. Die heeft wel een middel voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb inmiddels gezien dat je een vrouw bent:) Dan kan de pil echt te oplossing zijn.
Ik heb er zelf ook last van. Ik ben 20. Het is bij mij nu wel minder geworden vanwege mijn leeftijd. Op dit moment doe ik s'ochtends schoonmaken met tonic en dan dagcreme en s'avonds schoonmaken met tonic en dan nachtcreme. Dat lijkt wel enigszins te helpen. Is het echt erg dan kun je langs de huisarts en misschien dat die je dan een antibioticakuur kan bieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Acne kan best wel heftig zijn, ik heb er pillen en zalfjes van de huisarts voor gehad, het werd na dat ik ouder werd wel minder. Of ik toen 21 was, 't zal niet veel schelen.

Hoe ernstig is het? Zit er een pukkie op je neus of zit je helemaal onder de acne?

Volgens mij kun je wel altijd je huisarts raadplegen, als je er mee zit gewoon een afspraak maken of in het open bezoek uur een keer langs gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 34 en heb nóg last van puistjes en daardoor littekentjes. Sinds kort gebruik ik de producten van normaderm van vichy en ben daar erg tevreden over..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Normaal' is niet echt een begrip dat hier van toepassing is. Iedere huid is anders en reageert anders op invloeden van buitenaf. Bij de een blijven pukkeltjes en puistjes terugkomen, bij de ander wordt het na verloop van tijd steeds minder. Het enige dat je eraan kunt doen is je huid goed verzorgen, gezond eten en drinken, en je huid verder met rust laten. Dus niet te veel aan gaan zitten klooien en rommelen.

Geen zeep gebruiken! Gebruik in plaats daarvan een milde reinigingslotion op basis van natuurlijke plantaardige bestanddelen, bijvoorbeeld Hypo-allergeen reinigingsmelk van Dr. van der Hoog.

Pas op met allerlei cremes en make-up. Als je die gebruikt, neem dan puur plantaardige spullen zoals bijvoorbeeld van Weleda. En ook is het raadzaam om bij producten van één merk of hooguit twee merken te blijven. Even een tijdje wat producten uitproberen en dat wat goed bevalt blijven gebruiken. Dus niet na een tijdje weer gaan switchen, want daar wordt je huid onrustig van.

Verder weinig of geen varkensvlees eten. Sowieso heb je minder last van pukkels als je vlees laat staan. Wel goed voor je huid is visolie, dus af en toe een (vet) visje kan helpen.

Af en toe een maskertje en regelmatig naar de sauna, ook heel goed en prettig voor je huid!

Sterkte.

http://www.dr-vanderhoog.nl/nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben nu bijna 40 en heb nog steeds last van regelmatig een puistje. Maar weet je, ik heb het al 20 jaar opgegeven en het is nu eenmaal wie ik ben.

Je kunt jezelf maar beter accepteren, omdat het de enige is die 24x7 bij je is. Let niet op anderen, want die doen en zeggen alleen wat goed is voor hun zelf.

Vind de gezondheid in jezelf en wordt fit. Vind de ontspanning in je hoofd. De uitstraling die je dan krijgt is veel meer betekenend dat welk uiterlijk dan ook.