op welke leeftijd 'moet' je met anti rimpelcreme beginnen?

Op welke leeftij is het beste? Werkt het preventief of is het juist zonde als je te vroeg begint? Dat je huid er na een poos niet meer op reageert.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.6K

Antwoorden (11)

Volgens mij werkt geen enkele anti-rimpelcrème echt.
Zorg dat je je huid schoon houdt, zorg dat je vel niet uitdroogt door bijvoorbeeld te smeren met een crème die bij je huid past en verwen je huid af en toe eens met een maskertje (kan-en-klaar of zelf maken met bijvoorbeeld olijfolie en honing en dergelijke, even googlen en je hebt talloze recepten).
Goedkope potjes zijn waarschijnlijk net zo goed als dure, zolang jouw huid er maar goed op reageert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rimpels worden voornamelijk veroorzaakt door onderhuidse spiertjes die in een vaste stand gaan staan. Dat verklaart ook meteen het succes van botox: dat verlamt namelijk tijdelijk die spiertjes. Je kunt met een anti-rimpelcrème dus zo goed als niks bereiken.

Je huid voelt misschien wat zachter aan met zo'n crème, maar jouw erfelijkheid, leefgewoonten en leeftijd bepalen hoe rimpelig je wordt, niet de crème die je smeert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een jonge huid moet je er nog niet aan beginnen.

Als je voelt dat je huid wat trekt of als je gezicht
's morgens niet "wakker"is, wordt het tijd voor een crème.
Een dergelijke crème is gewoon een voedende crème. Dure crèmes met bekende namen zijn inderdaad niet nodig. Een crème die lekker zacht aanvoelt en en snel intrekt is prima. Probeer een paar betaalbare uit en maak je keuze. Gewoon lekker om je huid, je gezicht te verzorgen.

Anti-rimpel, ik weet niet of dat niet een misleidende benaming is. Die rimpeltjes komen toch wel en wat zou dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat Stippel al zeg:
***jouw erfelijkheid, leefgewoonten en leeftijd bepalen hoe rimpelig je wordt ***
is helemaal waar.

Door lang roken krijg je bijvoorbeeld van die verticale rimpels tussen neus en mond.
Daar helpt geen creme tegen.

Al dan niet veel rimpels zit ook in je genen.
Mijn moeder gebruikte nooit iets anders dan af en toe wat nivea, en die had op hoge leeftijd een prima huid.
En:
Schoonheid komt van binnenuit.
Wat je eet en drinkt heeft meer invloed op de conditie van je huid dan wat je er op smeert.

Vanaf je 25 ste ongeveer begin je al af te takelen.
Dus als je toch wilt gaan smeren dan op die leeftijd.
De cremes van de Aldi zijn heel goed getest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de ervaring van jou moeder zegt niets over de creme van nivea. misschien heeft/had ze gewoon een hele sterke huid van zichzelf of zat ze nooit in de zon. Ik denk dat vooral in de zon zitten heel slecht is, ik zie eigenlijk bij iedereen om me heen die veel/normaal zont dat de huid heel snel verouderd, anderen die nooit zonnen hebben een gladde huid tot hun 70e
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waneer komen die rookrimpels bij je mond nou precies ? Want ik heb er na 25 jaar roken nog niet één ! Mijn schoonzus (inmiddels net in de 70 schat ik ,want ze liegt over har leeftijd en is al 50 zolang als ik mijn man ken) gebruikte overigens ook alleen nivea, zelfs de jaren dat ze in Afrika woonde, en heeft ook nog een zeer gladde huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel grappig dat iedereen zo'n fan is van Nivea, de creme van de Aldi (en Zwitsal). Ik ben voor alle drie allergisch ;-) Dus als ik al iets wil smeren, is het of vaseline, of een duur potje met hypoallergeen spul. Gelukkig wordt heel mijn familie bijzonder mooi oud, ahum..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik smeer eigenlijk bijna nooit,alleen met Melkfett (dat is inderdaad hypoallergeen, want ik kan geen parfums hebben) . Ik heb het in Nederland nooit gezien, en koop het al 15 jaar in Duitsland, maar het lijkteen beetje op vaseline, alleen is het op de een of andere manier niet zo vet, niet aan je handen en niet op je lijf. Heerlijk spulletje. Ook voor droge lippen en voeten enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daavoor gebruikte ik uierzalf, maar dat is ook vrij vet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik momenteel Vaseline Intensive rescue bodylotion (ongeparfumeerd) voor mijn gezicht. Echt heerlijk spul; trekt snel in en voelt niet vet aan. Ik heb ook een hele gevoelige gezichtshuid en kan lang niet alles hebben.
Toevallig zat ik gisteravond met een stel oudere dames bij elkaar (waarvan ik er een ben) en we hadden het over je opmaken.
Degenen met de mooiste huid hadden zich nooit opgemaakt. Alleen een beetje vettigheid op het gezicht in de ochtend na het wassen (b.v. Nivea) en niet met zeep wassen, want dat droogt uit.
Anti-rimpelcreme helpt niet echt, wel kan je de huid tegen uitdrogen en schraal worden met wat Nivea o.i.d. beschermen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanaf je 25e begint je lichaam al met 'aftakelen'. Dit gaat natuurlijk nog heel langzaam, maar je kunt het best dán met een goede creme beginnen. gewoon nivea, het bekende blikje..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkele, en moeten al helemaal niet. Het werkt toch niet en kost je bakken vol met geld.

Als je geen rimpels wilt, moet je proberen neiet te mager te worden in je gezicht en uit de zon blijven. Je mag best smeren met iets wat je huid voedt, maar simpele Nivea is net zo goed als hele dure speciale antirimpelcremes ; het gaat er alleen maar om dat je je huid voedt. Make-up gebruiken is ook niet echt een goed idee als je geen rimpels wilt. En er speelt ook nog een erfelijke component mee.

Uiteindelijk helpt er niks echt definitief teen de tand des tijds. Wellicht kun je op een gegeven moment een facelift overwegen, maar doe dat met mate, want na een keer of twee, drie ga je er uitzien als een buikspreekpop. Wel een gladde, maar toch.

Moet je toch per se van je geld af, dan staat niets je in de weg al met antirimpelcreme te beginnen als je begint met make-up. Het smeren zelf, (masseren, goede doorbloeding) met eender wat, is het enige dat enigzins preventief werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit !

Zoals hierboven aangegeven, hoe minder je rommelt met je huid, hoe beter het is. Dan behoudt hij zijn eigen "kracht".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beginnen als je 18 jaar bent met een crème, liefst op natuurzuivere basis, bijvoorbeeld van Weleda (zie link).
Neem áltijd je hals en decolleté mee bij de dagelijkse ´smeerbeurt´. Ervaring (de mijne!) leert dat je hiermee je huid lange tijd rimpelloos kunt houden.
En ga niet met je gezicht pal in de zon zitten. Neem liever een goede zelfbruiner, dat werkt uitstekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anti rimpelcrème is een sprookje want rimpels komen toch wel. Wel kun je je huid soepel en in goede conditie houden waardoor het er niet droog en rimpelig uit ziet. Een goede dag en nachtcrème (geen nivea) en reiniging zorgt dat de huid er fris uit blijft zien. Een leeftijd staat er niet bij waneer je moet beginnen maar na de 50 en afhankelijk van of je veel buiten en in de zon bent, is een goede tijd om onderhoud aan de huis extra aandacht te geven. De echte schoonheid komt van binnen uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als verzorging kan je er het beste zo begin 20 jaar mee beginnen. Dat je huid niet meer zou reageren is niet zo, het onderhoudt je huid juist, als je maar de juiste cremes gebruikt. Wat ik tot nu toe als beste ervaar is cremes van Weleda, allemaal op natuurlijke grondstoffen gemaakt en het werkt heel fijn. Verschillende ingredienten zitten in de diverse cremes, gericht op verschillende leeftijden en een aparte amandelcreme voor de overgevoelige huid. Wij verkopen het in de natuurvoedingwinkel en ik ben er écht enthousiast over :-)