Kunnen jullie mij helpen????(zie beschrijving)

Ik wil graag een scheermesje kopen(oksels en benen) maar nu vroeg ik me af of ik ze zelf moet kopen(zonder dat mijn moeder het weet) of ik het tegen mijn moeder moet zeggen(durf het eigenlijk niet)

heeft iemand tips voor mij welke ik het beste kan kopen, en of ik het met mijn moeder moet doen, en hoe vraag ik dat dan???

willen jullie mijn a.u.b. tips geven.

bedank!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
5.4K

Het beste antwoord

Waarom zou je het niet met je moeder bespreken? Zij heeft jou leeftijd ook meegemaakt en kan je dus prima advies geven. Het is niets om je over te schamen en al zeke rniet tegenover je moeder. Ik zou het er dus wél met haar over hebben.

Welk type scheermes je moet hebben maakt niet zo gek veel uit. Mijn ervaring leert dan een mannenscheermes beter scheert (maar ook scherper is, dus goed uitkijken!). Wrijf je huid daarn in met babyolie, dan heb je daarna een lekker zacht huidje met niet zoveel irritaties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt allemaal

Andere antwoorden (9)

Gewoon aan je moeder vragen. Volgens mij is er niets ernstigs aan om als meisje/vrouw je oksels en benen te scheren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het gewoon aan je moeder vragen. Zo'n rare vraag is dat toch niet? Het is heel gewoon als je je oksle en benen wilt scheren, bijna alle vrouwen doen het! Ik heb het aan mijn moeder gevraagt toen we in een winkel liepen (etos of kruidvat dacht ik) en langs de scheerspullen kwamen. Ik vroeg toen; Mam, zou ik misschien ook zo'n scheermesje mogen hebben? En je moeder kan je vast wel advies geven over welk soort. Of anders de mensen van de winkel.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bijhouden van je haar is doodgewoon, zolang je moeder geen holbewoner is (sorry, beetje flauw) denk ik dat ze het echt wel zal begrijpen. Je zelf verzorgen is belangrijk, ook voor je zelfbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je over dit soot onderwerpen moeite hebt om met je moeder overte praten dan heb je nog wel meer te doen dan je scheren.

Dergelijke mesjes woorden vaak per pakje verkocht.
In jou geval zou ik gewoon zeggen dat je haartjes krijgt en dat heel onsierlijk vind.
Mogelijk dat je moeder die zelf ook heeft of gebruikt.
Een moeder is meestal een vrouw die kindern heeft en daar erg gek mee is. Een moeder is ook een vrouw die al die dingen die jij meemaakt zelf ook al heeft meegemaakt, hoe onwaarschijnlijk dit soms ook mag lijken.
Dit zijn van die dingen die zich tijdens het opgroeien van jeugd gaan maifesteren. Net als ongesteld worden en vor jongens baardgroei en een baard in de keel en is dus totaal niet gek. Natuurlijk kan ik me wel voorstellen dat je dat moeilijk kunt vinden, maar je moeder, die jou van baby af aan heeft v erzorgt kijkt niet zo snel meer op van een beetje scheren.
Maak er zelf in elk geval geen punt van, dan zal een ander daartoe ook geen redn hebben.
Er zijn speciale mesjes voor dames die uitgerust zijn met een verzorgende glijstrip vol vitaminen en met een lekker geurende lotion.
Loop in de supermarkt maar eens langs de "scheerafdeling"en zie wat er allemaal te verkwijgen is.
Zo probeer je een aantal verschillende uit tot je er een gevonden hebt die je prettig vind.
Misschien dat je moeder in de toekomst wel ,esjes van jo komt lenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het gewoon met je moeder bepraten
misschien scheert jou moeder ook haar oksels en benen en kun je haar vragen als ze het jou ook wil leren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat we niet weten hoe oud je bent.
Misschien heb je ook wel vriendinnen die zich al scheren.

Dus dat kan een aanleiding zijn om er toch eens met je moeder over te praten.

Pas geleden, kwam bij het consumentenprogramma Kassa, het navulbare damesscheermesje als beste
uit de bus.

Gezien jouw vorige vraag, twee dagen geleden,
zit je er wel mee.
http://www.goeievraag.nl/vraag/jezelf-mee-scheren-oksel-benen.62352
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag eens aan je moeder hoe oud ze was toen ze begon met het scheren van oksels en benen. Dan kun je daarna gewoon zeggen dat je dat nu ook graag wilt doen. Mss vindt je moeder het nog te vroeg en moet je een jaartje wachten. Dan schrijf je samen op de kalender dat jullie op die bepaalde dag samen een scheermesje (Venus vind ik fijn) gaan kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga even naar de site van Kassa van de Vara. Bij Kassa hebben ze onlangs scheermesjes getest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan de site niet vinden, heeft u misschien een url??
Je bent bijna veertien, dus dat is wel ongeveer de leeftijd waarop de meeste meisjes behoefte beginnen te krijgen om aan zichzelf te tutten, inclusief scheren van lichaamshaar.

Je oksels kun je vrij veilig doen en zijn goed bij te houden, maar met je benen moet je je heel goed afvragen of het al wel echt nodig is. Als je namelijk nu alleen nog maar kleine zachte haartjes hebt die je van een afstandje nauwelijks ziet, is dat straks echt verleden tijd en zit je met harde, stugge, donkerdere haren die je om de haverklap MOET scheren. Vraag je af of je daar al net zo enthousiast over bent.

Bespreek het in elk geval even met je moeder. Die kent het klappen van de zweep ongetwijfeld, en misschien heeft ze zelfs wel spullen die je kunt lenen voorlopig.

Toegevoegd na 1 minuut:
En hoe je het moet doen ? Tja, gewoon vragen natuurlijk. Het is de pil niet (al moet je die ook op een gegeven moment gewoon kunnen vragen).
Mijn dochter zei gewoon : mamma, ik wil mijn benen scheren, ik lijk net een aap !
(haar armen heb ik echter voorlopig nog wel even een stokje voor gestoken ; dat lijkt me geen goed plan).