Je geeft in je vraag niet aan waarvoor het beter is. Bedoel je voor het millieu? Voor je huid? Tegen zweetlucht? In al die gevallen is het antwoord wel de roller. Toch zitten daar ook nadelen aan.

Tegenwoordig zijn veel deo's zo gemaakt dat het bijna fungeert als een parfum. Het is ook een hele goede manier om je kleding wat frisser te laten ruiken. Als jij het millieu dus geen issue vindt zou ik een roller gebruiken en eventueel een deo bus voor als je kleding niet zo fris meer ruikt maar het nog niet in de was kan.

Daarnaast is een groot minpunt aan een roller dat ie voor geen meter werkt als je een flinke pluk okselhaar onder je oksels hebt. Überhaupt is het hygiënischer om je okselhaar(net als je schaamhaar) te scheren of dat gebied te ontharen), maar mocht jij dit niet willen dan zit er denk ik niks anders op dan een deo-spray.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat haar heeft een functie! Waarom altijd alles maar weghalen? :\
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat voor functie dan??
ik zie niet zo veel het nut van okselhaar xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blijkbaar ziet ie sneller gaan zweten en natte oksels als een nuttige functie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Het okselhaar houdt de door de oksel aangemaakte geuren vast die voor prikkelingen zorgen bij het andere geslacht en zich daartoe voelt aangetrokken. Het haar zelf zou als een natuurlijke "anti-wrijving" fungeren tussen de bovenarm en het borststuk." http://nl.wikipedia.org/wiki/Okselhaar ---
Ja, ik zei dat dus niet voor niks. :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat je per sé okselhara nodig zal zijn om iemand van het andere geslacht aan te trekken. Dit heeft toch vooral met of iemand uberhaupt aangetrokken wordt tot iemand. Pas als je iemand al leuk vind en je aangetrokken voelt zul je pas extra aangetrokken worden door die zweetlucht(in sommige gevallen zelfs niet). Meestal wordt het door de vrouwen niet gewaardeerd als je erg naar zweet ruikt(iets wat okselhaar versterkt) tenzij bovenstaand van toepassing is. Over dat anti-wrijving verhaal kan ik weinig zeggen. Echt veel nut heeft het niet, er is vast wel een klein nut. Maar ik denk dat dit bij veel mensen(niet per se jijzelf maar ook anderen) op kan boksen tegen het voordeel van geen okselhaar hierboven genoemd. Het blijft een kwestie van jezelf wat je doet want het is jou lichaam, echter heb ik vooral in de zomer liever niet zo last van die klotsoksels. Dat helpt uberhaupt niet goed om aandacht van het andere geslacht te kunnen genieten in de meeste gevallen.

Andere antwoorden (9)

Roller! Omdat dan het spul echt op je oksels komen.. Bij een spray verspreid het vloeistof zich.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roller!
Voor de deo-functie omdat het echt op je huid komt. En voor het milieu en je portemonnee omdat er meer in zit dan in zo'n spray, en je er veel langer mee doet, en je dus minder bijdraagt aan de afvalberg dan met een spray.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
plus.
bovendien stuiven m'n katten alle kanten op als ik spray gebruik :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O, ja, en dan vergeet ik nog dat die damp van de deo behoorlijk op je luchtwegen kan slaan als je het inademt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat laatste is zeker ook een belangrijke factor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een roller, alleen wel even laten drogen....anders zit het aan je kleding als je het aantrekt!! +
Roller !
Spray beschadigd de huid !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Heb je daar bewijs van?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dus dit is een slecht antwoord -
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt dikke bullshit. -
Een roller (nadeel kan zijn dat het maar voor 1 persoon is)... Laatst was er een docu waarin men zei dat als je nooit dei gebruikte je ook niet zo rook naar zweer dan als je het wel deed dus beste zou zijn nooit eraan beginnen maar ja lijkt mij toch een vreemde gedachte maar daarin zei men ook roller het beste kwa resultaat en spray zou zelfs enigzins slecht zijn voor de huid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me aan bij de vorige antwoorden, maar ook omdat de spray erg op je keel kan slaan. Het is niet goed voor je luchtwegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een argument tegen spray: drijfgas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zijn tegenwoordig niet meer schadelijk, de drijfgassen met CFK's die onze ozonlaag bedreigden zijn al heel lang verboden.
Toch vind ik spray wat lekkerde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
me too rollers gaan op den duur stinken
Geen van beide. Beide verkleuren je kleding en zijn vaak ongewenst geparfumeerd, waardoor ze conflicteren met je eigen parfum of aftershave.
Je kunt beter een stukje aluin gebruiken. Aluin (aluminiumoxidekristal) is de actieve ingredient van deodorant. Reukloos, effectief en het tast je kleding niet aan. Voor een €2.75 te koop bij de Etos (merk: Gulden Hand) en gaat oneindig lang mee.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
roller ook een spuitje niet een spuit maar net zo'n ding als bij parfum is erg effectief ik heb er een van nivea en ben er heel tevreden over