Zou ahornsiroop een nuttig ingrediënt kunnen zijn in een zelfgemaakt gezichtsmasker?

Vaak maken mensen zelf gezichtmaskers met honing.
Dit zette me aan het denken, want als je toch een zoete, goudgele, stroperige substantie door je masker heen gooit, waarom dan niet ahornsiroop?
Hier zitten toch veel meer vitaminen en mineralen in?
Vandaar mijn vraag of dit een goed idee zou zijn...
Ik heb geen ahornsiroop, maar misschien is er iemand die weet of dit een beetje wordt opgenomen door de huid, en of dit niet gewoon heel vies is om op je gezicht te smeren...

Uiteraard bedoel ik een masker van het verzorgende soort en niet zo een als op onderstaande afbeelding...
Alhoewel hij wel een maskertje zou kunnen gebruiken...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon googlen op "FaberYejo's vader"...
Ik wist wel dat je het leuk zou vinden!

Het beste antwoord

Van honing is bekend dat het krachtige ontsmettende en ontstekingsremmende eigenschappen heeft. Het speeksel van de bij bevat glucoseoxidase, een belangrijk enzym dat de glucose in de nectar afbreekt. Een nevenproduct van dit afbraakproces is waterstofperoxide, dat van oudsher gebruikt wordt om wonden te ontsmetten.

Honing stimuleert de groei en vorming van nieuwe haarvaten en zet de cellen die nieuwe huid vormen tot groeien aan. Bovendien hebben anti-oxidanten in de honing een ontstekingsremmende werking die helpt de zwelling te verminderen, de circulatie te bevorderen en te voorkomen dat er vocht uit de wond loopt.

Ahornsiroop heeft al deze eigenschappen niet. Het is een natuurlijk zoetstof wat niet geheel natuurlijk tot siroop wordt gemaakt. Via chemische processen wordt het ingedikt. Bovendien bevat ahornsiroop nog steeds glucose wat in honing niet meer aan de orde is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

werkt best goed, dan blijft de zaak goed plakken.