Hoe zit het met dubbele T-Shirt maten?

Ik heb een T-Shirt maat nodig van 128 en heb een shirt waarop staat 122/128. Het betreft om een cadeau, volstaat deze maat, of kan ik beter een maatje hoger gaan zitten?

8 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou een maatje groter kiezen, T-shirts met zo'n maatschil vallen vaak te kort, of te strak voor de grootste maat die op het label staat.
Bovendien krimpt een t-shirt soms nog in de was.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vraag in de winkel of je er 2 kunt kopen en binnen een bepaald termijn er 1 terug mag brengen, zodat je zeker weet dat de goede maat ertussen zit. Als de winkel in de buurt van de persoon waar je het voor koopt zit, kun je ook vragen of het geruild kan worden.
Amadea
8 jaar geleden
Een kind in de groei heeft die maat. Als het een mooi shirt betreft is het sneu om die zo krap aan te kopen. Beter een maatje groter, dan kan het volgend voorjaar best al passen.

Het beste antwoord

In principe zou je 122/128 moeten nemen, maar dat is niet altijd mooi. Ik loop tegen hetzelfde aan, helemaal niet handig, die dubbeke maten. Mijn dochter heeft nu maat 128. 1228/128 kan net, maar kan ze dan echt niet lang aan, in 134/140 zwemt ze nog.
Het ligt wel een beetje aan het merk, het een valt ruimer dan het ander. Maar ik zoek toch liever een enkele maat, of, wat je heel soms ziet, 128/134.
En als het een lang model is zou ik eerder voor 122/128 gaan, maar bij een kort model voor 134/140.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi, in principe is 122 een tussenmaat en dus geen daadwerkelijke maatvoering. Als je 128 nodig hebt is een 122/128 goed. Toch valt niet elke merk hetzelfde. Het ene merk valt lang en smal het andere wat wijder en korter.
Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, dat weet ik, maar vaak heb je bij losse maten vaak ook 122, 134 enz.