Weet iemand goede tips voor minder pijnlijke voeten in hoge hakken?

Hoi! Zoals elke vrouw heb ik regelmatig last van het probleem dat hoge hakken zo mooi zijn, maar enorm pijnlijk. Heeft iemand tips? ik heb wel eens gehoord van je tenen aan elkaar tapen, heeft iemand daar ervaring mee? of Met gelkussentjes of inlegzolen? Weet iemand daar waar je goede en goedkope kan vinden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Erna55
8 jaar geleden
" zoals elke vrouw ... ". Nee, dit klopt niet.
Amadea
8 jaar geleden
Inderdaad klopt dat niet. Mijn tip is: koop alleen schoenen waar je normaal op kunt lopen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook deze vrouw heeft al heel lang geleden vanwege ernstige metatarsalgie de hakken - waar ik meer dan 15 jaar op gelopen heb - moeten in ruilen voor schoenen die wellicht minder mooi maar beduidend comfortabeler zijn. Zitschoenen gebruik ik echt alleen nog maar als ik me de luxe kan permitteren grootdeels te kunnen blijven zitten ; met een uurtje lopen houdt het wel op, ook met goede inlegzolen (die overigens bij elke goede schoenwinkel te koop zijn voor ongeveer een tientje). Dat helpt wel iets. Maar hoe ouder je wordt, hoe verder de voet doorzakt en hoe sneller en meer pijn.

Antwoorden (2)

Je voeten kunnen dus door de jaren heen veranderen. Het dus belangrijk om de juist hoge hakken te kopen.

Waar je bij het kopen om moet letten is dat je (stiletto) hakken niet te strak zitten. Het is namelijk zo als je een aantal uur op hakken loopt je voet wat gaat uitzetten. Hierdoor kunnen je voeten flink pijn gaan doen.

Dus koop niet te krappe exemplaren om zonder pijnlijke voeten op hoge hakken te lopen.

Als je vaak last hebt van pijn bij het dragen van hoge hakken moet je eens kijken naar de dikte van de hakken. Als je namelijk op stiletto’s (heel dunne hakken) moeten je voeten zichzelf steeds aanpassen bij elke stap. Door het balanceren op de dunne hakken gaan je voeten veel sneller pijn doen.

Kies voor een bredere hak om minder pijn aan je voeten te krijgen.

Plak je derde en vierde teen aan elkaar vast.Doordat je de spieren tussen de derde en je vierde teen ontlast doen je voeten minder pijn na het langdurig lopen op hoge hakken.
fremar
8 jaar geleden
Als je veel last hebt van pijnlijke voeten, dan zou ik gaan praten met de huisarts. Deze kan je verwijzen maar een podoloog of een fysiotherapeut. Nu zijn de meeste artsen niet dol op hoge hakken, maar de vrouwelijke artsen zullen wel mee werken om schade te voor komen. Gezien de cultuur en lichaamsbouwverschillen zullen de mannen hier minder ervaring mee hebben :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je op hoge hakken loopt, zal het eerste en belangrijkste advies zijn van de dokter : minder op hoge hakken lopen. Dat is nu eenmaal slecht voor je voeten ; je krijgt er spreidvoeten en metatarsalgie van. Daar helpt ook ECHT geen inlegzooltje meer tegen. Met een iets kleinere hakhoogte zul je het er wat langer mee uit kunnen houden, Maar de orthopeed gaat geen steunzolen in schoenen met stilettohakken zetten ;-) Tot maximaal 3 cm meen ik ; wat nog net een elegante hak is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De laatste keer dat ik bij een orthopeed heb ik hem niet bezig gezien met inlegzooltjes maar met operaties. En ik heb ook een podoloog bezig gezien met orthesen en prothesen.
In dit geval is een operatie en een prothese niet nodig, behalve als je te lang door blijft lopen op haken hoger dan 3 cm.
En zoals je aan geeft geven de artsen veel ongevraagd advies.