Hoe voorkom ik rode bultjes bij het scheren van mijn buikhaar?

Als ik mijn buikhaar heb geschoren blijf het die dag nog leuk en gezellig glad, maar als ik de volgende dag in de spiegel kijk zie ik dat er allemaal rode bultjes zitten.

Ik gebruik een normaal scheermes en scheerschuim voor een gevoelige huid.

wie kan mij helpen met dit probleem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
9.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het scheren van buikhaar? Ben ik nu de enige die dit raar vind?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er mis met buikhaar, als je een man bent. Vind het juist mooi....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem is, ik ben geen man, ik ben nog maar een kind van 15.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een reden te meer om het te laten staan. Ik had al rughaar, beenhaar en buikhaar van mijn 12de. Nooit geen probleem mee gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Duckje: je spreekt jezelf tegen... "Nooit geen probleem mee gehad"?... Altijd wel een probleem gehad dus?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb er ook geen problemen mee, maar de meisjes wel. ;o
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@C4th, ik heb er nooit geen probleem mee gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jongens die buikhaar scheren zijn raar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@duckje: je gebruikt een dubbele ontkenning:
nooit geen problemen betekent hetzelfde als altijd wel problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok, geen probleem :p
Kimath
12 jaar geleden
Ik vind haar bij een man wel leuk staan hoor. Zolang het geen gorilla vormen gaat aannemen :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Roland1995, waarom? De "moderne" man scheert zich ook daar. borst buik en schaamhaar. Het grootse deel van de vrouwen vind een "gladde" man echt prettiger. Ik heb het altijd aangepast aan de relaties die ik had, voor mij maakt het weinig uit, maar de meeste vrouwen vinden het echt prettiger. Tuurlijk zijn er vrouwen die beharing juist mooi vinden, net zoals er mannen zijn die liever zien dat de vrouw zich niet scheert daaronder. Maar jouw conclusie dat het raar is, zegt meer over jou dan over de vraagsteller. En 80% (zoek maar eens op enquetes over dit onderwerp) van de vrouwen is het niet met jou eens. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 15 bent, is het natuurlijk wel vervelend als je de enige ben die het heeft en al die meisjes er zo stom op reageren. Maar als jij later rondloopt zonder haar, lijk je dus op een gebraden kip (jaja, echt waar :P) en dat vinden vrouwen pas niets...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als vrouw zijnde vind ik een haarloze man absoluut onaantrekkelijk, net of je met een wannabe meid vrijt. Een echte vent heeft hier en daar wat beharing, dus ook op borst en buik! Als ik op onthaarde mensen zou vallen dan was ik wel lesbisch geworden ;-)

Antwoorden (9)

Aftershave erop doen kan helpen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Okee je bent geen man. Dan heb ik een ander advies...Niet meer scheren, want dan wordt het alleen maar erger. als het echt erg is, zou je kunnen overwegen om het te laten harsen. Maar dat alleen als het donkere haren zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede mesjes gebruiken en met de haargroei meescheren. Dus in de lengterichting mee, en niet er tegenin scheren.
Dan is het wel iets minder glad, maar voorkomt dat de haartjes gaan ingroeien.

Enne, het is niet raar als je dit doet. Veel mannen scheren alles, borst, schaamhaar etc. De meeste vrouwen vinden dat aantrekkelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 vooral de mesjes maken een verschil (okay, ik scheer dan niet mijn buikhaar) maar het is echt een wereld van verschil!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut niet alle vrouwen hoor! Toevallig ken ik er eentje die griezelt van onthaarde mannen ;-)
Beste oplossing is Culandelanccreme van VSM. Na het scheren direct opsmeren en er komen geen bultjes. Je kunt deze creme kopen bij elke drogist.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ipv scheren kun je ook gaan harsen, hoef je minder vaak te doen waardoor je ook minder snel een geïrriteerde huid krijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook scheercreme voor de gevoelige huid geeft vaak problemen. Het belangrijkste is in iedere geval dat je goede scherpe mesjes gebruikt. Niet van die goedkope kant en klare mesjes die al vast zitten aan de houder. En scheer je dan eens onder de douche met alleen water en zonder scheercreme of zeep op je buik te doen tijdens het scheren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien door een keer een harsstrip te proberen? Moet je natuurlijk niet te gevoelig op je buik zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tips over scheren heb je al gehad, en heb hier zelf ook last van als ik goedkope mesje gebruikt, dus een goed (helaas ook duur) mesje maakt al een groot verschil.

harsen kan ook (een beetje kerel verdraagt dit wel, als is mijn ervaring dat als een ander mijn benen doet het toch minder onaangenaam is, maar dat is puur het idee van mezelf)

er bestaat ook zoiets als ontharingscreme, schuim, gel.
hier heb je niemand anders voor nodig, je hoeft niet met stips in de weer, en je voelt er niets van.

je smeert het erop, laat het intrekken, en je verwijderd de losse haartjes. voordeel is dat je geen scherpe stoppeltjes krijgt. wel ff uittesten op een klein onopvallend plekje voor het geval dat je huid er niet zo heel goed tegen kan.
deze producten kan je overal krijgen, ook eigen merk.

wil je nat scheren helpt het om eerst je huid en haartjes zacht te maken (warme douche) was de huid eerst (glycerine product) product waar je mee gaat scheren kan je ook nog meer experimenteren. zelf heb ik scheerolie. (klein potje, gek idee, gaat lang mee en het mesje gaat superglad over de huid)

andere zweren erbij om de haartjes en huid juist NIET eerst te 'weken' dus kijk wat voor jou het beste is, probeer het gewoon uit.

let ook op de producten. er bestaan hypoallergene producten, op stofjes en geurtjes kan je huid ook reageren door de pukkeltjes.

wat je ook kan doen (en echt heel normaal is OOK voor een man) is advies vragen aan een schoonheidsspecialist, of kapper die nog nat scheert als je er zelf niet uit kan komen.

als ik jou was zou ik niet scheren op het moment dat je die rode pukkeltjes hebt. je haalt ze dan weer open en veroorzaakt nog meer/grotere pukkeltjes en onrust op je huid.

succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb jij dan ook buikhaar, Euca?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, want ik scheer het. NEE natuurlijk heb ik dat niet, enkel op de gewone plaatsen, én op mijn tanden ; )
Hey girl,

Ik herken het probleem. De rode bultjes komen omdat het haartje ingroeit. Wat helpt is soiezo vaak doen, en als je scheert met de richting mee ipv ertegenin, en het belangrijkste: SCRUBBEN!! Even nawrijven (hard!!) met een ruwe handdoek bijvoorbeeld. Dit voorkomt dat de haartjes in gaan groeien.

Als dit alles nog niet helpt raad ik je aan om te harsen. Dan trek je het hele haarzakje eruit zodat de haar niet kan ingroeien!

xx

Toegevoegd na 1 minuut:
Ps: Harsen is heel makkelijk, en helemaal niet duur. Gewoon bij de Etos ofzo een pakje harsstrips kopen. Plak, trek, au, weg haar. (voor een maand!! zonder rode bultjes!!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PFB Vanish, dat helpt heel goed bij bultjes na het scheren. Gewoon bij de DA te koop