hoeveel waterstofperoxide moet gemengd worden bij haarverf

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
6.9K

Antwoorden (4)

3 tot 6 % ; maar dat lijkt me niet de categorie dingen waar je zelf mee moet gaan experimenteren - tenzij je je haar probleemloos kunt missen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onlangs was ik bij de kapper. Hij had het juist erover. Hij gaat in principe niet verder dan 3%. 6 % is echt extreem en loop je kans je haar te verliezen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik ben bezig met de opleiding thuiskappster en haarstyliste toevallig heb ik net de les gehad over haarverf.
De normale verhouding is (afhankelijk wat je wildt ontkleuren of kleuren) bij ontkleuren is het wel de 6% maar pas wel goed opdat je niet te veel neemt en bij kleuren de 3% en je moet het 1:1 mengen B.V. 60 gram haarverf en 60 cc waterstofperoxide.

Maak eerst een klein beetje voor de overgevoeligheids test als je huid na 24 uur niet vuurig is kun je je haar behandelen maar is het vuurig dan ben je alergiesch voor 1 van de bestanddelen DOE DEZE 24 UURS TEST ALSTUBLIEFT WEL

Toegevoegd na 13 minuten:
o ja bijna vergeten,doe deze test in de binnenkant van je elleboog want daar is je huid het dunst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijsluiter lezen van het pakje haarverf.Verf van de drogist is kant en klaar. Maar als je prof. verf gebruikt kan je de verkoper zelf ook vragen.

En je moet natuurlijk wel weten wat je wil doen of hoe.
Bij uitgroei nooit meet dan 6% de rest hangt ervan af.
Wil je lichter,donkerder,plukjes of af van je rode pigmenten in je haar etc.

Veel mensen denken dat je goedkoper uitkomt als je het zelf doet maar als je er geen verstand van hebt NIET DOEN kom je uiteindelijk toch bij de kapper terecht kost het je nog meer.