Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel waterstofperoxide moet gemengd worden bij haarverf

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
6.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

3 tot 6 % ; maar dat lijkt me niet de categorie dingen waar je zelf mee moet gaan experimenteren - tenzij je je haar probleemloos kunt missen natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onlangs was ik bij de kapper. Hij had het juist erover. Hij gaat in principe niet verder dan 3%. 6 % is echt extreem en loop je kans je haar te verliezen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik ben bezig met de opleiding thuiskappster en haarstyliste toevallig heb ik net de les gehad over haarverf.
De normale verhouding is (afhankelijk wat je wildt ontkleuren of kleuren) bij ontkleuren is het wel de 6% maar pas wel goed opdat je niet te veel neemt en bij kleuren de 3% en je moet het 1:1 mengen B.V. 60 gram haarverf en 60 cc waterstofperoxide.

Maak eerst een klein beetje voor de overgevoeligheids test als je huid na 24 uur niet vuurig is kun je je haar behandelen maar is het vuurig dan ben je alergiesch voor 1 van de bestanddelen DOE DEZE 24 UURS TEST ALSTUBLIEFT WEL

Toegevoegd na 13 minuten:
o ja bijna vergeten,doe deze test in de binnenkant van je elleboog want daar is je huid het dunst
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijsluiter lezen van het pakje haarverf.Verf van de drogist is kant en klaar. Maar als je prof. verf gebruikt kan je de verkoper zelf ook vragen.

En je moet natuurlijk wel weten wat je wil doen of hoe.
Bij uitgroei nooit meet dan 6% de rest hangt ervan af.
Wil je lichter,donkerder,plukjes of af van je rode pigmenten in je haar etc.

Veel mensen denken dat je goedkoper uitkomt als je het zelf doet maar als je er geen verstand van hebt NIET DOEN kom je uiteindelijk toch bij de kapper terecht kost het je nog meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding