Waarom hebben vooral vrouwen een tatoeage op hun voet?

Het valt me op dat een tatoeage op een voet vaker voorkomt bij vrouwen en minder bij mannen. Waarom is dat? Ik ben een man en wil ook een tatoeage op mijn voet, is dat zo bijzonder?

8 jaar geleden
in: Mode
1.4K
Ritsuka
8 jaar geleden
Als jij dat wil, dan doe je dit.
Amadea
8 jaar geleden
Dat heb ik zelf nog nooit bij een vrouw gezien. Wel een tijdelijke versiering met hennep. Maar een echte tatoeage alleen op enkels.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mode, net als dat je bij een man niet snel een kontgewei zal zien. Hangt sterk af van wat je er wil gaan zetten.
Bij een man met een vlinder o.i.d. op zijn voet zal snel de gedachte opkomen dat ie niet hetero is. Ook dat is een mode ding, want het kan best dat over 50 jaar een vlinder op de voet als het toppunt van mannelijkheid wordt gezien.
Amadea
8 jaar geleden
(In mijn reactie ontdek ik nu hennep te hebben getypt in plaats van henna).
nounka
8 jaar geleden
vraagje...
ik neem aan dat een kontgewei hetzelfde als een tramp-stamp is?
Ritsuka
8 jaar geleden
Ja

Het beste antwoord

Vrouwen lopen vaker met blote voeten dan mannen daarom zie je ze vaker en worden ze vaker daar gezet. Volgens mij is het minder bijzonder dan je denkt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Juistem. Je ziet zelden mannen met open schoeisel, en als je ze al ziet, zijn het in de regel sandalen van het type waar niet echt een tattoo bij past. ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Toevoeging:
Voor vrouwen is de voet meer een pronkstuk. Kijk maar naar de reclames die zo voor en in de zomer weer tevoorschijn komen: kalknagel-oplossingen, eeltverwijderaars, voetcrèmes... je voeten moeten er mooi en verzorgd uitzien, anders kan je het strand niet op. In dit soort reclames worden altijd damesvoeten gebruikt. Dat helpt ook bij die beeldvorming.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit lijkt me het antwoord op de vraag, kan helaas niet plussen.
Antoni
8 jaar geleden
Ik dacht juist dat het andersom was en zou met die gedachte een antwoord hebben kunnen geven. Veel mensen willen wel een tatoeage, maar dan (het liefst) op een plek die ze zonodig kunnen verbergen. Verbergen, omdat tatoeages niet altijd door iedereen worden gewaardeerd en geaccepteerd. Vrouwen maken zich hierover misschien meer zorgen dan mannen en kiezen daarom vaker voor een tatoeage op hun voet(en) omdat ze die, als dat nodig is, eenvoudig kunnen verbergen...

Andere antwoorden (1)

Vrouwen gaan er van uit dat (sommige) mannen dat spannend vinden.

Het is natuurlijk een beetje generaliseren maar er zijn geen (of maar heeeeeel weinig) vrouwen met een fetish voor mannenvoeten.

Andersom, dus mannen die geilen op vrouwenvoeten komt meetbaar vaak voor.
Die voeten dus verder "versieren" is dan meer te plaatsen