Wie weet een natuurlijke gezichts verzorgingslijn voor mannen (dierproefvrij)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1K

Het beste antwoord

Heel goed dat je daar op let.
Een verzorgingsproduct voor mannen dat niet getest is op dieren kun je vinden onder de onderstaande link. Wat je fijn vind is voor iedereen verschillend, daarin kan ik je niet adviseren.

Producten met het logo van proefkoneen verklaren geen testen te hebben uitgevoerd met de ingrediënten of eindproducten op dieren de afgelopen 5 jaar.

Een logo dat garandeert dat er bij het testen van bestanddelen van cosmetica en schoonmaakmiddelen geen dierproeven zijn uitgevoerd. Producenten die het proefkoneen-logo voeren verklaren geen ingrediënten of eindproducten toe te passen die gedurende de afgelopen vijf jaar op dieren zijn getest. Ook onthoudt de producent zich nu en in de toekomst van dierproeven. Kanttekening is dat de Stichting Proefkoneen met intentieverklaringen van bedrijven werkt en zelf geen controles uitvoert.

Sinds februari 1997 mogen er in Nederland geen dierproeven meer worden gedaan, om stoffen voor cosmetica te testen. Hiermee loopt ons land vooruit op de Europese regelgeving. Vanaf 2013 komt er een Europees test- en handelsverbod voor cosmetica die op dieren is getest.

Hoewel een aantal fabrikanten aangesloten is bij de Stichting Proefkoneen komt het logo nauwelijks op verpakkingen voor. Een betere leidraad is de productgids van de stichting AVS/Proefdiervrij. Via www.cosmeticagids.nl kunnen cosmeticaproducten gecheckt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

oa

- The Body Shop
- Huismerk kruidvat/trekpleister
- Kneipp
- De Tuinen
- Rituals

Hier kunt u zelf nog even rondsurfen
http://vereniging.proefdiervrij.nl/client/1/?websiteid=1&contentid=1076&hoofdid=1

*offtopic*
Zo af en toe en Mars, Twix, Snickers etc nuttigen?
http://marscandykills.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal kunnen idd, moet met dit soort dingen altijd maar uitgaan op goed vertrouwen. In October 2009, the Body Shop was awarded a 'Lifetime Achievement Award' by the RSPCA in Britain, in recognition of its uncompromised policy which ensures ingredients are not tested by its suppliers.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Body_Shop Wie weet
Geen enkel.
De merken die zeggen dat hun producten dierproef vrij zijn hebben het over het eind product. Deze zijn inderdaad niet getest op dieren. Maar de bestandsdelen waaruit deze gemaakt zijn, daaarvan zullen gegarandeerd één of meerderen op dieren zijn getest.

Het is namelijk verplicht in veel landen (waaronder Nederland) om bepaalde stoffen (zeker de nieuwe) eerst te testen en hiervoor gebruiken ze, als er geen andere manier mogelijk is, dieren zoals apen, muizen, konijnen etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals je in de reactie van Ferie kan lezen is er haast niks. Nu test Unilever (Dove) ook hun producten op dieren omdat er nog 3 testen zijn waar geen alternatieven voor zijn. Dus als je iets nieuws op de markt wilt brengen moet je haast wel. Maar nu doneert Unilever elk jaar 3 miljoen euro om opzoek te gaan naar alternatieven. In mij ogen kan je dan beter zoiets kopen dan een bedrijf die zegt dierproefvrij te zijn zoals de Body shop maar dit is een dochterbedrijf van Loreaal die wel op dieren test. Kunnen ze mooi die restultaten ook voor de Body shop gebruiken.

Van Dove heb je ook voor mannen en ik vindt Dove erg goed. Gebruik zelf de vrouwenproducten van Dove.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lush!!
"Lush houdt zich strak aan een beleid tegen dierproeven. We gaan hierin een stap verder dan veel andere cosmeticabedrijven. Niet alleen testen we onze eigen producten of ingrediënten niet op dieren, we nemen ook geen enkel ingrediënt af van leveranciers die in welke tak van hun bedrijf dan ook op dieren testen. Dit is een uniek standpunt wat ons een pionierspositie geeft in de strijd tegen dierproeven in de cosmetica-industrie"

Bijvoorbeeld:
Cosmetic Lad 45g
Prijs: € 16,95
Vochtinbrengende gezichts- en haarcrème voor mannen (en vrouwen die het even lenen.)

Als je eenmaal in aanraking bent gekomen met een Lush product, raak je er snel verslaafd aan. Dus wees gewaarschuwd! :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yves Rocher en Mylene...