Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke stof in koffie zorgt ervoor dat je tanden geel worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kahweol en Cafestol is een vette stof die in koffiebonen zit. Door het branden worden de bonen donker van kleur. Deze donkere kleur zorgt voor verkleuring van je tanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

die bonen zie er in zitten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kalk van het harde water. Of de teer uit je sigaret.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Raar antwoord jc54
jc54
14 jaar geleden
@thaibokser; In de tijd dat ik rookte had ik geelsiche tanden. Een sigaretje bij de koffie was wel lekker. @momopyolo; Misschien komt het raar over, maar sinds ik een waterontharder gebruik, heb ik veel minder last van tandsteen, en dat zorgt ook voor een gele kleur. Volgens mijn tandarts heeft dat zeker met elkaar te maken.
Koffie wordt gemaakt door extractie met kokend water van de geroosterde bonen van de koffiestruik (Coffea sp.). De koffiebonen worden zwart door het branden.
Gebrande koffiebonen, zoals wij die gebruiken bevatten van nature kleurstoffen.
Net zoals bijvoorbeeld walnoten.

Bevat oa cafeïne, cafestol en kahweol en vele honderden aromacomponenten.

Dit zijn geen kleurstoffen:

--Kahweol is een stof in koffie, die voor een verhoging van het cholesterolgehalte kan zorgen. Wordt door papierfilters tegengehouden.

--Cafestol is in grote hoeveelheden aanwezig in ongefilterde koffiesoorten zoals Turkse koffie. In filterkoffie is Cafestol slechts in geringe hoeveelheid aanwezig.

--Cafeïne als zuivere stof is een wit poeder met een bittere smaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding