Welke nagellak is het beste voor marble art?

Ik wil graag nagellak voor water marble art alleen kan ik het niet met een gewone nagellak want dan komt er al snel een laagje op het water (ook als ik vlug doe). En het liefste van een goedkoop merk, want ik had al bij essence gezocht alleen kon ik niks nuttigs vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet gewoon met olieverf?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het maakt in principe niet heel veel uit welk merk. Je moet gloednieuwe nagellak hebben, omdat die vaak wat dunner zijn. Als je dat niet hebt in de kleuren die je wilt gebruiken, verdun de nagellak met nagellakverdunner. Verdun je nagellak nooit met remover, want dat lost de nagellak op. Dan kun je hem wel weggooien. Succes!
xilu
11 jaar geleden
Met remover kan ook, doe ik ook en ik heb er veel ervaring mee. Dat kan je wel maar 1x doen en niet teveel in het potje nagellak gooien. Als je het vaker dan 1x doet dan pas lost de nagellak op. Dus je kan wel een paar druppels bij de nagellak gooien en goed schudden met het potje daarna. Als hij daarna weer dik word moet hij wel weg :)

Het beste antwoord

het kan prima met gewone nagellak. het is juist te bedoeling dat er een laagje nagellak OP het water komt te liggen, en niet erin want dan zou het zich met het water vermengen en dit is niet de bedoeling. Er hoort dus een laagje op het water te zitten want zo kan je ook figuren erin maken. Ik doe het zelf ook heel vaak en bij mij zijn er nog nooit problemen geweest, zelfs niet als ik het snel deed. Nagellakjes van essence zijn goed genoeg. Misschien doe je toch iets fout? ;)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn wel oudere nagellakjes weet jij misschien of het nieuwe moet zijn? Want ik krijg zo'n laagje op het water.
xilu
11 jaar geleden
je kan het sowieso het beste met nieuwe doen. Oude zijn al open geweest en zijn misschien al uitgedroogd.

Andere antwoorden (1)

Het merk Catarice, verkrijgbaar bij de Etos en het Kruidvat. €2,49.- per flesje.