Hoe kun je je ogen opmaken waardoor ze zeer groot worden?

Ik heb van mezelf al grote ogen*, en nu leek het me gaaf om die eigenschap uit te buiten.

Overige informatie:
- blond, kort (neklengte), dik haar
- witte, licht doorschijnende huid
- blauwe ogen
- 'vierkante' schedelvorm
- natuurlijk ingebouwde wallen (geen diepte, maar gekleurd gebied dat per dag verschilt van lichtblauw naar grijsachtig)
- in het bezit van oogpotlood en mascara, bruin en zwart

*Om aan te duiden hoe groot: vroeger veel en soms nog steeds opmerkingen krijgen.

Toegevoegd na 15 minuten:
en nog: heb ook lange wimpers^^

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1K

Het beste antwoord

Altijd makkelijk om in het oog te houden : lichte kleuren halen 'naar voren', donkere kleuren geven diepte. Glinsteroogschaduw weerkaatst het licht, dus daardoor valt het meer op. Als je oogleden een beetje crèpe-achtig worden, kan je beter matte oogschaduw gebruiken, omdat glinsteroogschaduw dan niet meer goed verdeeld kan worden (gaat in de plooitjes zitten - niet mooi).
Met een lichte huid en haar kan je beter niet met zwart werken : het maakt 'hard', en geeft erg veel contrast. Donkergrijs of bruin is dan mooier (afhankelijk van of je huid een koele of een warme tint heeft - ik vermoed dat je een koele tint hebt, uit je omschrijving van de ingebouwde wallen)
Als je kleuren op je oogleden gebruikt, werk dan naar de buitenste ooghoeken met steeds een beetje donkerder, tot uitvagen naar je slapen. Een donkergrijze of donkerblauwe oogschaduwstreep/oogpotloodstreep zal mooier staan dan een eyeliner met een penseel aangebracht.
In je oogplooi kan de donkere kleur van je ooghoeken aangebracht worden, overgaand in een lichte kleur onder je wenkbrauwen.
Vergeet niet rouge te gebruiken : het maakt je gezicht levendiger, en zal het blauw van je ogen mooier uit laten komen.

Ga eens met een 'bloot'gezicht naar zo'n make-up-counter van een groot warenhuis, en laat je door een visagiste opmaken. Zij gebruikt misschien kleuren, waar jij nooit op gekomen zou zijn, en die helemaal super staan (zo is het bij mij gegaan - ze ging met mosgroen en goud aan de gang, bij mijn donkergrijze ogen....)

Je 'went' aan je opgemaakte gezicht : onthoud : less is more, je wilt dat ze denken : wat heeft zij een prachtige ogen, niet : wat heeft zij haar ogen mooi opgemaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In Japan/Azië hebben 'veel' dames speciale lenzen in, waardoor het donkere gevulde cirkeltje in je ogen groter wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Lange wimpers maken, met krultang of nepwimpers.
- Een schaduw in je buitenste ooghoeken vervagen naar buiten/boven toe.
- Een lijntje onder je onderste ooglid-wimpers (maar niet zo dik dat je uilenogen krijgt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'oog'-schaduw vervagen bedoel ik.
op je ooglid begin je donker, maar naar buiten/boven je ooglid vervaag je de kleur, zodat deze lichter wordt.
http://www.beautytouchstudio.be/maquillage1.htm
Kijk eens op deze site, met video instructie!
amc
14 jaar geleden
een wit lijntje onder je oog, en alleen op de bovenste wimperrand mascara. doet je ogen groter lijken. verder je gezicht erg naturel houden legt de nadruk op je ogen waardoor ze ook weer groter lijken. ben stiekem wel erg benieuwd naar het resultaat, haha..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen oogpotlood OP je oogleden zelf, eronder (en erboven).
Grote uitbreidingen opzij. (ligt wel een beetje aan je oogvorm (amandel ogen lenen zich het best voor "cleopatra-eye" make-up).

Kijk ook op foto's van b.b. van vroeger. Zij was blond en maakte haar ogen ook bijzonder groot!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vast, het is veel te mooi!!