Word je met een zonnebrand crème met een hoge factor net zo (snel) bruin als crème zonder factor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (1)

Nee. Bruin worden is een reactie van je huid als hij beschadigt door de zon; hij maakt dan meer pigment aan zodat hij beter tegen de uv-straling in het zonlicht kan. Hoe hoger de factor in je zonnebrand, hoe beter je huid beschermd wordt, dus omdat hij niet beschadigt hoeft hij ook geen extra pigment aan te maken.
Het is wel zo dat je langer bruin blijft als je eenmaal bruin bent geworden terwijl je wel met goede zonnebrand smeerde. Het duurt langer, maar het is wel een meer solide basis. En natuurlijk veel gezonder!