Wat moet je doen als je van die hele kleine gaatjes in je gezicht hebt? Zijn dat open porien of iets anders?

Mijn huid is smooth maar ik heb een paar kleine gaatjes die ik minder vind... Zijn er middelen voor ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
24.5K

Antwoorden (3)

Dat zijn inderdaad (verwijdde) porien.

Als je die wilt proberen kleiner te maken kan je adstringerende maskers gebruiken zoals bijvoorbeeld van Dr vd Hoog.

Ook heeft Clinique een crèmegel die de porien kleiner doet lijken die heet: Dramatically Different Moisturizing Gel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
harstikke bedankt! en weet je toevallig ook iets voor vlekjes op je voorhoofd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor vlekjes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het pigmentvlekken zijn moet je opletten dat het geen actinische keratose is, desnoods even langs de schoonheidsspecialist.
Verder heeft clinique trouwens ook een geweldige clarifying llotion. Zelfs al scrub je of gebruik je cleanser, dan haalt die lotion nog vuil van je huid. Ik ben echt fan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb van die witte vlekjes, doordat ik in de zomer vaak krabte aan me voorhoofd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is dus huid zonder pigment. Daar verander je niets aan. Je kan het wel wegwerken met foundation of iets dergelijks. Ligt eraan hoeveel last je er van hebt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
hoi hoeveel behandeling heb je gekregen bij de dermatoloog toen voor die gaatjes mvg
Ik gebruik sindskort de porieverfijner (pore minimizer) van Sephora. Erg fijn spul, niet vet en trekt snel in. Ik heb het idee dat mijn poriën al wat verfijnd zijn, zeker naast mijn neus, aan het begin van mijn wangen. De porieverfijner kost nu 4,95 bij de V&D (normaal 19.95). Wel de moeite waard dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn geen middeltjes voor gaatjes. Als je je er echt heel erg aan ergert, kun je via de huisarts een verwijzing vragen voor een dermatoloog. Deze haalt dan met een apparaatje hele kleine stukjes huid weg achter je oor en "implanteert" deze in de gaatjes waardoor ze dicht groeien. Het resultaat is heel mooi want na verloop van tijd zie je er niets meer van. Ik ben hier bij toeval achter gekomen omdat ik bij een dermatoloog was voor iets heel anders en het onderwerp toevallig ter sprake kwam. Het was een fluitje van een cent en ik ben erg blij met het resultaat want gaatjes in je gezicht daar ga je je behoorlijk aan ergeren en dichtsmeren helpt niet want daardoor vallen ze juist extra op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
hallo hoeveel behandeling heeft u gehad voor die gaatjes in je huid mvg jason