Waar vind ik nog (liefst grofgebreide) donkerrode lamswolpullovers (of wol om ze zelf te breien)?

Ik ben allergisch tegen wol, uitgezonderd lamswol. Nu had ik een prachtige donkerrode (geen bordeaux) trui met rolkraag in lamswol die ik enkele jaren terug voor 26 € kocht in H en M. En die heb ik nu toch vorige week wel te heet gewassen. Met alle gevolgen vandien : er is niets meer mee aan te vangen.
Hij was niet enkel prachtig, hij stond ook bij alles wat ik had . Dus ik mis hem heel erg eigenlijk. En het belangrijkste : ik kon hem aandoen zonder kriebels of huiduitslag en kon dank zij hem zonder sjaal de fiets op.
Nu dacht ik "ik zoek me wel een andere" maar er is blijkbaar nergens nog lamswol te koop. Merinos, mohair, alpaca en al wat je maar wil maar geen lamswol. Ik vond uiteindelijk een site met golfkledij waar enkele fijngebreide lamswollen truien stonden die superduur waren, en met V-hals of (nauwe) ronde hals. Plus in zachte kleuren en dat staat me totaal niet.
Hopelijk kan iemand me een gouden tip geven, waarvoor mijn eeuwige dank!

Toegevoegd na 1 dag:
ik zoek dus een lamswoltrui in felle kleur (liefst rood) en met rolkraag...en ook liefst grof gebreid...

Toegevoegd na 1 dag:
en voor dames natuurlijk (het is voor mezelf, dus...)

12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (2)

Lamswollen truien met ronde en met v-hals.

http://www.suitableshop.nl/truien-en-sweaters/lamswol/

Hier staan tamelijk dure, maar ook normaal
van 60 euro

http://www.twenga.nl/prijs-lamswol.html

Door lammeren voor de eerste maal te scheren, de zogenaamde "lamswol". Lamswol is kort, zacht en fijn.
En daardoor natuurlijk ook duurder.

Kabel trui van Amagansett in hoogwaardig lamswol.
http://www.steppinout.nl/collectie/women/truien---vesten/crewnecks/1651_navy_cable-sweater-buttons.html?gclid=CMqwtsTm3qwCFQJO3godnWfHaA

Lamswollen trui met capuchon
http://www.shopwiki.nl/lamswol-trui
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel, de kans zit erin dat je die in de C&A kan vinden of keek je al eens bij de laatste truitjes die binnengekomen zijn in de H&M. Riverwoods kan je ook eens kijken, maar die prijzen zijn weer duuder, natuurlijk;
Je gaat dat wel nog vinden volgens mij.