Hoe voorkom ik dat de beugel van een BH breekt?

Het overkomt mij regelmatig dat ik iets in mijn vel voel prikken.. blijkt dat de beugel van mn BH gebroken is.. Hoe komt dit en wat kan ik eraan doen? Is er eventueel een alternatief voor de beugel BH dat net zo stevig is? (wie van de dames hier heeft hier ervaring mee?)

Toegevoegd na 12 minuten:
Het breken gebeurt tijdens het dragen, niet in de was... Wel een goede tip mbt waszakje, overigens. .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
11K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het een keer gehad, dat hij in de was gebroken was. Sinds ik ze in zo'n wasnetje stop, heb ik er geen last meer van gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schoenen kopen met een betere demping. En op tijd van huis gaan.
Dus niet hoeven rennen om de bus te halen. Hoewel het breken op zich wellicht niet tijdens het wassen plaats vindt, kan het natuurlijk best zijn dat het materiaal van de beugel wel te lijden heeft gehad tijdens het wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn, we hebben een nieuwe moderator

Het beste antwoord

Klinkt misschien raar, maar koop NOOIT merkloos of goedkoper dan een paar tientjes.

Ik kocht eerst altijd bij de Hunkemoller BH’s voor 20 tot 30 euro, die braken inderdaad ook vaak. Ik ben toen naar een speciaalzaak gegaan waar ik advies had gekregen om duurdere te kopen en betaal nu rond de 50 euro per BH.

Ik heb zelf mat 75E, maar die maat komt niet zo heel vaak voor. Vaak zijn de BH’s die daarvoor worden gemaakt niet stevig genoeg, omdat de borstbreedte te klein is. In speciaal zaken verkopen ze BH’s die anders in elkaar worden gezet en steviger kunnen zijn.

Toegevoegd na 2 uur:
Hierbij nog even voor de duidelijk:

Duurdere/Merk BH's houden rekening mee dat er ook mensen zijn met grote cups en kleine borstbreedte. Ze zorgen dat de beugels beter worden verwerkt, zodat er een andere kracht op de beugel komt bij gebruik.

Het is dus niet een onzinnig antwoord 'omdat ik het van een dure lingerie winkel heb gehoord' zoals hier bij een comment wordt gesuggereerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin!!
Ik draag goedkope BH's van de Hema, die hebben voor mij een erg prettige pasvorm.
Mijn beugels breken nooit. Natuurlijk geeft een speciaalzaak dat advies...............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet lullig bedoelt, maar de hema's die ik ken verkopen niet eens cup 75D, meestal houdt het op bij 80 of 85D. De enige winkel waar ik mijn maat in kon vinden was bij de hunkemoller en dan nog met -geluk- Daarom gaf ik een stuk uitleg erbij van waarom ik dus aanraad om nooit goedkoper dan een paar tientjes te kopen. Als je tegen het probleem aanloopt waar ik tegen aan loop, is dat het advies wat ik geven kan; wanneer je een kleine borstbreedte hebt en een grote cup, krijg je dat de beugels anders meebuigen. Duurdere merken zetten hun beugels anders in hun BH, zodat de beugels die i BH's zitten met wat kleinere borstbreedte anders meebuigen of meer versteviging krijgen bij het meebuigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, ik bedoelde 75E, sorry, typo en ik las het pas na de tijd door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nogal een uitbundige voorgevel en kocht ook altijd in prijsklasse 25 euro.. dus voor mij is dit het beste advies..

Andere antwoorden (7)

Grotere BH kopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was je bh in een waszakje. Dan is de kans een stuk kleiner dat de beugel breekt. Werkt echt!

Toegevoegd na 39 seconden:
Nog wat info:

Een beugel is en blijft gevaarlijk in een wasmachine, maar met een beetje voorzichtigheid kunt u het redelijk veilig doen met een speciaalprogramma bij maximaal 30°, milde behandeling. Zorg er altijd voor dat u een waszakje speciaal voor lingerie gebruikt en dat dat waszakje niet kapot is! De BH mag niet teveel bewegen tijdens de was, anders kan de beugel breken, de stiknaad kapotmaken, naar buiten komen en zo de BH en bovendien uw kostbare wastrommel beschadigen. Dus:

•zorg ervoor dat de sluiting van de BH dicht is
•vouw de BH dubbel
•doe het liefst 1 BH tegelijkertijd in het waszakje
•stop het waszakje tussen de andere was
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gebeurt tijdens het dragen... 's ochtends nog heel, 's middags ineens au..
Misschien is het handig om een bh met bredere schouderbandjes te kopen, zo krijgen je borsten betere ondersteuning. En anders was misschien de kwaliteit van de bh niet zo goed? Anders moet je een keer een bh van een ander merk kopen, dat wil ook nog wel eens verschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige alternatief dat ik nog prettig dragen vind,
is een goede sportbeha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kans dat je de verkeerde maat draagt is groot. Als je verkeerd maat draagt kunnen er grote spanningen op de beha en beugel komen. Ga eens naar een goede lingeriezaak, en laat even meten of je wel de goede maat draagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is het sowieso beter om uw luxelingerie met de hand te wassen.
In een wasmachine kan de beha gekneld komen te zitten tussen ander
wasgoed. Daardoor kunnen de beugels plooien of - in het ergste geval
- breken. Wilt u uw lingerie toch in de machine wassen, dan gebruikt u
liefst een waszakje om beha‘s en slips te beschermen. U vindt het in de
lingeriespeciaalzaak. Vergeet uw beha niet te sluiten voor u hem in het
zakje stopt. Was uw lingerie bovendien met een zacht wasmiddel (zeker
geen wolwasmiddel) en nooit warmer dan 30°C.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was je BH met de Betty Ball!

Voorheen waste ik mijn bh's met een waszakje, maar toen mijn beugel tijdens het wassen los schoot en dwars door het waszakje is gegaan, had ik naast een kapotte bh ook een wasmachine die gerepareerd mocht worden. Na dit euvel heb ik mijn bh met de hand gewassen maar toen liep ik tegen de Betty ball aan. DE uitvinding voor het wassen van je bh's! Echt een ideaal ding:

De Betty ball beschermt je bh volledig in de wasmachine en beschermt zodanig dat je bh nog schoner wordt als wanneer je hem met de hand wast. De vormgeving van de Betty ball zorgt ervoor dat je bh in zijn goede pasvorm gewassen wordt en dus als nieuw uit de wasmachine komt. Geen gevaar meer met een losschietende beugel en je bh blijft veel beter van kwaliteit. Zeer geschikt ook voor luxere bh's waar je veel geld aan hebt uitgegeven, zoals de bh's van Marlies Dekkers. Die hoef je niet meer met de hand te wassen maar kunnen de Betty Ball in. Scheelt tijd en je bh wordt er schoner door!

Je kunt de Betty Ball trouwens kopen bij betere lingeriezaken zoals Lindessa, maar je kunt hem ook via de website bestellen heb ik ook gedaan: www.bettyball.com.