Krijg ik het prijsverschil terug als ik een artikel heb gekocht wat nog niet in de uitverkoop was, maar een week later wel?

Bij verschillende winkels weet ik dat als je bijvoorbeeld schoenen koopt van 150 euro en deze de volgende week voor 100 euro afgeprijsd zijn, je de 50 euro terug krijgt. Nu vraag ik me af of dit wettelijk geregeld is, of dat dit een gunst van de winkelier is? Ik heb online een topje gekocht en verwacht eigenlijk dat dit in de aanbieding gaat komen. Dus vandaar dat ik het me afvraag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
15.5K

Antwoorden (3)

Dit is nergens in de wet geregeld en dus volledig aan de winkelier zelf. De winkelier is niet verplicht om het verschil terug te betalen, maar kan er wel goed aan doen, vooral bij online aankopen. Online aankopen kunnen altijd nog binnen een bepaalde termijn(14 dagen) teruggestuurd worden volgens de wet koop op afstand en dus is het handiger om dan het verschil terug te betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, 't Is een typisch geval van jammer
Als je iets terugbrengt is het zo dat je je aankoopbedrag terug krijgt. Op het moment dat dat product nu 20 euro is, en je hebt er 40 voor betaald, krijg je dus 40 euro terug. Dat is het aankoopbedrag wat op de kassabon staat, en in winkels waar je kan ruilen en terugbrengen, moet dit bedrag worden uitbetaald. Anders besteel je in principe de klant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Renske, en kan ik dan een uurtje later terugkomen om het goedkopere product te kopen?
Op je kassabon staat meestal binnen welke termijn je het kunt terugbrengen en dan koop je hetzelfde ding meteen weer voor de goedkopere prijs. Let wel op of je bij je 1e aankoop misschien korting hebt gekregen want deze vervalt dan wel. Ik had zoiets een keer bij Karwei. Ik kocht schuttingen en plaatste ze en een week later waren ze in de aanbieding dus ik terug naar Karwei. Als ik de streepjescodes van de schuttingen kon laten zien die ik had dan kreeg ik het verschil terug. Die had ik gelukkig nog.