Hoe kan ik krullen beter/langer laten zitten?

Als ik krullen zet met een krultang, stijltang of krulset blijven de krullen maar heel kort zitten. Als ik er haarlak inspuit blijft het wel iets langer zitten maar zijn de krullen er nog steeds snel uit. Ik heb lang haar (tot aan mijn onderrug) en ik heb slag in mijn haar. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn krullen langer blijven zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.1K

Het beste antwoord

als je zulk lang haar hebt, zakken de krullen er door het gewicht van je haar snel uit.
je zou het in lagen kunnen laten knippen, dan oogt je haar levendiger, en houden de krullen langer.
gebruik voor je gaat krullen een versteviger, dat scheelt ook al veel.
je hebt ook haarverstevigers die meteen de kleur een oppepper geven.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Door haarlak en wax en mousse enzo verzwaard je haar.
Je hebt nu wel extra lichte haarlak en mousse die je haar NIET verzwaart, waardoor het langer beter blijft zitten.
Hier wat voorbeelden:

-Nivea - Hair Care Hairspray Volume

Nivea Hair Care Hairspray Volume heeft een speciale formule voor bescherming van fijn haar. Door Nivea Hair Care Hairspray Volume krijgt fijn haar extra volume, een langdurige fixatie en is het makkelijk uitkambaar. Tevens zorgt Nivea Hair Care Hairspray Volume ervoor dat het haar niet zwaar wordt. Deze hairspray bevat verzorgende vitamines en houdt je haar gezond en glanzend

-Andrelon Mousse krullen

De Krullen Mousse van Andrélon geeft krullen langdurig veerkracht en gaat pluizen tegen. Daarnaast droogt het haar niet uit. De krullen krijgen een goede stevigheid en het beschermt je haar tegen de hitte van de fohn.

En zo heb je nog veel meer producten speciaal voor krullen en ''anti-zwaar haar''.

ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Gr. Elinelouiselois
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe er eerst een serum en hittebestendige mousse in, daarna ga je aan de slag met de krultang. Bij elke lok waar je een krul in hebt gemaakt spuit je meteen wat haarlak in en als het helemaal af is nogmaals met haarlak eroverheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen idee, ik deed het op de ouderwetse manier.

1. Haar goed wassen met cremespoeling.
2. Kam het als het een beetje vochtig is.
3. Als alle klitten er uit zijn, maar dan een losse vlecht (hij moet wel blijven zitten).
4. Morgen, doe je de vlecht uit en heb je krullen.
5. Je moet je haar kammen, maar doe dat niet bij de krullen.
6. Ziet het er klitter uit? Dan moet je het wel rustig kammen.
7. Haarspray wil ook nog helpen! ;)

Nou, hopelijk helpt het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens haarmousse van Kruitvat of Etos eigen merk. Ik gebruik die ook heel vaak en is helemaal niet duur. Werkt echt SUPER. s'Avonds wel heel goed je haar uit spoelen. :D