Is het mogelijk om een vale plek op een spijkerbroek bij te kleuren?

Ik heb een nette donkere, maar wel subtiel gebleekte, spijkerbroek, die bij de rechterbroekzak een aantal vale plekken heeft gekregen. Is het mogelijk om (alleen) die plekken wat bij te kleuren? Ik wil niet de hele broek met textielverf gaan behandelen, want dan is het effect van het subtiele bleken weg.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
13.9K

Het beste antwoord

Van het merk "Dylon" bestaat speciale verf voor vaal geworden jeans. Het merk "HG" heeft wasmiddel speciaal om vaal geworden spijkerbroeken op te kleuren.
Wat ik weleens doe: met uitwasbare viltstifen de plek iets bij kleuren. Uitwasbare stiften hebben meestal een beter kleuren pallet waar je de juiste kleur uit kunt kiezen. Met watervaste viltstift kan natuurlijk ook, maar dan moet je erg goed zoeken naar de juiste kleuren. Meestal heb je ook 2 of 3 stiften nodig en moet je het puntsgewijs aanbrengen en steeds goed kijken of je het goed bijkleurt zodat het niet teveel opvalt.
Ga naar een goede drogist of de tekenmaterialenzaak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien zou je het kunnen proberen met een niet uitwasbare markeerstift. Maar ik geef je weinig kans op succes. Ik heb het op spijkerstof al geprobeerd met textielverf uit een tubetje, ballpoint en deze stiften en het wordt nooit zoals je het eigenlijk wilt hebben. Gebruik anders eerst een wel uitwasbare marker; dan zie je alvast hoe het zal worden met een niet uitwasbare.