Sommige mutsen hebben oorflappen met knoopjes om ze omhoog of omlaag vast te maken. Wat is daar het nut van?

Zie als voorbeeld van zo'n muts: http://www.debijenkorf.nl/1/2-b3-6813090038__barts-muts-met-oorflappen.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is het nut van deze vraag? Dit zie je toch gewoon?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd! Wat een stomme vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord staat zelfs al in de vraag zelf...

Het beste antwoord

Het nut van die flappen is om je oren warm te houden.
Het nut van die knopen is om de flappen omhoog te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het hard waait, dan voelt de kou veel sterker aan je oren en aan je gezicht. Je kunt deze lichaamsdelen dan bedekken met de flappen, zodat je minder last hebt van de snijdende wind. Als het windstil is, dan zet je de flappen met de knoopjes of drukknopjes vast, zodat je een lekkere warme muts overhoudt. Als het koud is en je hebt prachtig windstil weer met zon, dan wil je echt niet die flappen over je oren, dat is gewoon veel te warm.