Hoe strijk je letters die loslaten op een t-shirt weer vast?

Hallo,

Ik heb een t-shirt waarvan 1 letter los begint te laten.
Kan ik deze weer vaststrijken, en zo ja, hoe? (Uitleg in stappen?)

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
53.4K

Antwoorden (2)

Deze vraag is al gesteld door een ander persoon zie bron.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt proberen de letter weer vast te strijken. Het is wel slim om er een schone theedoek of strijkpapier (ik gebruik het papier van strijkkralen, bakpapier wordt ook wel geadviseerd, maar vind ik minder fijn) tussen te leggen.
De kans is echter groot dat t niet echt goed lukt. De letter is niet voor niets losgegaan, de lijm plakt kennelijk niet meer goed.
Je kunt een stukje dubbelzijdig plakvlieseline tussen de letter en het shirt leggen, en het dan vaststrijken. Volg hiervoor de aanwijzingen op de verpakking.
Of je kunt het met textiellijm vastplakken. Wel héél zuinig aanbrengen, anders komt het onder de letter uit en dan blijf je de lijmresten zien.