Bestaan er doorzichtig plastic overalls, zoals schilders ze gebruiken, iets uit één deel maar wel doorzichtig? Om te zonnebaden in de winter...

Om mijn vitamine D op peil te houden wil ik graag ook in de winter kunnen zonnebaden en ik dacht daarbij aan zo'n overall die helemaal doorzichtig zou zijn, zodat mijn lichaamswarmte toch enigszins binnen het pak blijft. Ik geloof dat ik ze wel al in witte uitvoering heb gezien, maar ik zoek ze dus in doorzichtige. Weet iemand waar je zoiets kunt kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Is een zonnebank kopen een idee?
ItisILeClerc
12 jaar geleden
of een vitaminepilletje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet of het nou zo gezond is om in de winter in die kou buiten te gaan liggen. ik vind het soms nog te koud om met een winterjas buiten te lopen in de winter.

Antwoorden (3)

Als je met zo'n pak in de zon gaat liggen, kan de straling niet bij je lichaam komen. Het heeft dan dus geen zin. Als de zon schijnt in de winter is het al voldoende om een lekkere wandeling te maken in de zon voor aanmaak vit. D. Extra vis eten in de winter kan ook nog wel eens helpen. Verder zijn er vit. pillen om het op peil te houden. Maar als je van jezelf goed gezond bent en eet, is veel buiten zijn vaak al voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een overall kan ik er niet van vinden, maar er bestaan wel shirts en shorts van een zonnestraling doorlatende stof: http://www.sunselect.nl/sportswear-tanthrough/polo-shirt-men.html en http://www.sunselect.nl/boardshort.html
Ik vrees dat je wel eerst naar het uiterste zuiden van Europa of nog verder moet reizen, want in Nederland krijg je het hierin niet warm genoeg...
Amadea
12 jaar geleden
Om vitamine D uit zonlicht aan te maken, heb je het UV-B-deel van het zonlicht nodig. In Nederland zit er alleen van april tot oktober genoeg UV-B in het zonlicht. Dus wat je ook verzint, het gaat niet helpen om vitamine D uit de zon te halen. Behalve een ticket naar Australie kopen...!