Vroeger had je geen kunststof. Vrouwen droegen (als ze die konden betalen) lange kousen van zijde of anders van goedkopere stoffen. Die waren niet elastisch, en er zat ook geen broekje aan, zoals bij onze panty's. Om ze op hun plaats te houden, deed men dus een gordeltje om met een soort ophangsysteempje eraan: de jarretels.

Nu hebben jarretels een andere functie: veel mensen vinden ze erg sexy.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die zorgen ervoor dat je kousen niet afzakken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
anneliez
10 jaar geleden
leve de panty ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
:)