Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het kapsel van onze koningin nog wel van deze tijd en staat het nog wel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ze kan haar kapsel *onmogelijk* veranderen, dan moeten we alle munten en postzegels opnieuw gaan maken.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol +1

Andere antwoorden (16)

Zij vindt van wel, en dat is iets wat ze zelf mag bepalen.

Dus ik zou zeggen ja. Of het mooi is, is een ander verhaal
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het kapsel van de koningin zeker bij haar leeftijd passen. Zo is ze zoals ze is.
Misschien zou het onderhadn wat grijze kunnen, ze is tenslotte ook wat ouder maar een gekleurd haar is nu juist weer van deze tijd.
Ik probeer me nu voor te halen hoe ze er met heel kort haar uit zou zien.. of met een knotje ... Of met highlights...
Nee hoor ik vind het prima zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het staat nog wel. En heeft altijd gestaan.
Ik vindt van wel hoor.
Apart!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het prachtig, statig haar.. Het is een keurig kapsel, misschien soms wat saai, maar het straalt wel rust, gezag en verantwoordelijkheid uit! Petje af voor de koningin!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoedje af voor de koningin bedoel je...
Maar behalve dat de haardracht bijdraagt aan een koninginne-uiterlijk, is het door de jaren heen ook een handelsmerk geworden. Zeker nadat grafisch vormgever Bruno Ninaber van Eyben het gestileerde kapsel gebruikte als voornaamste kenmerk op de nieuwe guldenmunt, die in 1982 uitkwam. Zelfs op de nieuwe euromunten is het ontwerp gehandhaafd. Ook op postzegels is koningin Beatrix vooral te herkennen aan de bolle coupe, die rond de oren een beetje naar binnen krult.

Hoewel een herkenbare koningin natuurlijk handig is, is Beatrix niet verplicht altijd hetzelfde uiterlijk of dezelfde haardracht te hebben, meent De Horde. “Er staat nergens in het protocol beschreven hoe een koningin eruit moet zien. Zij is in principe ook vrij haar stijl te veranderen, al staat haar hoofd vereeuwigd op muntstukken. Koningin Wilhelmina bijvoorbeeld is wel met verschillende haardrachten op muntstukken en zegels verschenen. Voor verzamelaars is dat ook eigenlijk veel leuker.”
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterker nog, het is van vele tijden, en het staat niemand beter, dan ónze Trix.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
bea is van alle tijden:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik vind het absoluut niet van deze tijd.

Het staat haar wel.

En er zijn vast een heleboel goede redenen om het zo te houden zoals het is.
Ik ben bang dat ze daar zo langzamerhand zelf ook niets meer over te vertellen heeft.
Dus ik vind het altijd een beetje zielig: dat strakke stijve permanentje.

Of zou het toch een pruik zijn?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Puur een kwestie van smaak. Het kapsel gaat al een tijdje mee, maar wordt ook vandaag de dag nog in stand gehouden dus in zoverre is het van deze tijd. Of het staat is iets anders, daar doe ik geen uitspraken over en mag eenieder het zijne van vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, hoewel het kapsel wel degelijk enkele kleine wijzigingen heeft ondergaan in de loop der jaren.

Het sterke van onze koningin is dat ze altijd stijlvol gekleed en gekapt is, zonder daarbij de mode te volgen, statements te maken, trends te zetten, op te vallen of de plank mis te slaan. Het is tijdloos, netjes, neutraal, kortom, een koningin waardig.

En wat voor haar kapsel geldt , geldt zeker ook voor haar garderobe. Keurig, smaakvol, niets op aan te merken. In mijn optiek heeft ze het heel goed begrepen. Het is een koningin die je aan de buitenkant eigenlijk niet anders kan beoordelen dan degelijk en betrouwbaar, want dat straalt haar hele uiterlijk uit. En dat is knap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een koningin is per definitie geen paladijn en ze hoeft dus niet achter modegrillen aan te rennen; ze is gewoon van haar eigen tijd, een beetje vorst is dat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou wat mij betreft ik vind het net een ouderwetse muts, van mij mag ze wel een modernere opzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat weinig vrouwen zo lang hetzelfde kapsel hebben; haar kapsel lijkt wel een pruik
het past wel bij haar maar erg stijf is het wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kapsel is zeker niet van deze tijs en het staat haar voor geen meter.
Maar misschien heeft ze wel flaporen en zit ze daarom aan dit kapsel gebakken. jammer genoeg heb ik haar oren nog nooits gezien. Nou ja, er zijn belangrijkere zaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het verschrikkelijk. Ik vind dat een koningin mee moet gaan met de tijd. Ik weet dat ze een voorbeeld voor haar land moet zijn, maar laat gewoon zie hoe je nou echt bent. Dat vind ik nou een goed voorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik vind het maar lelijk hoor!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding