Waarom zijn er zoveel dikke mensen?

Als je toch merk dat je dik begint te worden, dan doe je daar toch wat aan? Waarom hebben ze er vrede mee dat ze dik zijn (met alle risico's van dien)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en wat heb jij met''dikke'' mensen?..........getting a little chubby yourself? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, er is een bierbuik op komst.. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slim Jinx.. eerder deze week een vraag stellen over waarom dikkere vrouwen zich volkladden met make-up en nu die vraag is verwijderd, de vraag opnieuw stellen maar dan verdekt opgesteld in 2 vragen..!

Antwoorden (11)

Vergeet niet dat er ook medische oorzaken zijn om dik te worden zoals bv medicijngebruik. Verder zijn er veel mensen die 'overeten' door psychische problemen en natuurlijk een grote groep die het niets interesseert! Die vinden het belangrijker dat ze lekker en vooral veel eten dan dat ze aan het slankheidsideaal voldoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank u...
Ik denk dat veel mensen er uit gemak niks aan doen. Het is slechts een hypothese en ik hoop dat ik hiermee niet generaliseer, maar in deze tijd, waarin je zo gemakkelijk aan eten kan komen, kost het veel te veel moeite om iets te doen tegen je overgewicht. Je bent er op zo'n moment simpelweg te lui voor. De trend van nu is het juist hip maken om aan je gezondheid te werken, denk maar aan de fruitshot drankjes en dergelijke, dus dit gaat de oude trend van 'waarom moeite doen' enigzins tegen.

Daarnaast zijn er ook gewoon mensen met aanleg om dik te worden. Zij hoeven maar een cakeje te eten en zijn 3 kilo aangekomen

(bij wijze van spreken, uiteraard).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DE werkelijke oorzaak ligt volgens XiniX in de opvoeding... Daar hebben de ouder eten gebruikt om emoties weg te drukken... Dus als het kind zich pijn gedaan heeft, dan geven ze het een snoepje om te troosten... Als het verdrietig is omdat het vriendje het geslagen heeft, dan krijgt het een snoepje om het te vergeten... En ga zo maar door... Dus als er wat gebeurt, dan is eten de oplossing voor elk probleem... Daarom worden mensen dik... Natuurlijk kan het erfelijk zijn en in de genen zitten, maar XiniX denkt dat de hoofdoorzaak de boven genoemde is...

Ze hebben er geen vrede mee, maar dan eten ze weer om dat negatieve zelfbeeld niet te voelen...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zal misschien voor de jongere generatie gelden, maar volgens mij zijn de ouderen onder ons niet zo opgevoed. In mijn geval geldt dit niet, ik ben dik (89) omdat ik gewoon te veel consumeer en te weinig beweeg. Van een staand beroep ben ik naar een zittend beroep gegaan en dat scheelt de nodige verbranding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Aag, ja hoor dat kan ook heel goed...
gewoon omdat dat mooier is en sexier dan die gratenbalen die de covers van de damesbladen 'sieren'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vind dat je beetje kort door de bocht gaat. Zelf ben ik dik geweest. Dit is door een eetstoornis gekomen (binge eating disorder). Nu ik dit onder controle heb sinds 3 jr ben ik aardig afgevallen. Dus oordeel niet te snel waarom iemand dik is. Het kan een oorzaak hebben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hadden vroeger bij ons in de buurt een vrouw die vreselijk dik was,als kind scholden wij haar altijd uit voor dikke enz,later kwam ik er pas achter dat haar altvleesklier niet goed werkte,ze kon er niks aan doen hoe weinig ze ook at,tegenwoordig is dit misschien wel te behandelen,maar ik praat over bijna 35 jaar terug.

Toegevoegd na 43 minuten:
altvleesklier zal waarschijnlijk wel schildklier moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn veel medische oorzaken, zelf heb ik een traag werkende schildklier waardoor afvallen zeer moeilijk is.
Daarintegen ben ik zeer tevreden met mijn uiterlijk al is dit in de ogen van andere misschien te dik......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er ook een tijd vrede mee gehad dat ik dikker werd. Ik kwam zelf 8 kilo in een jaar aan. Ik wist het maar deed er niets mee, totdat bij mij ineens de knop omging.

Je moet er zelf aan toe zijn, je moet er zelf zo van gaan balen dat je er iets aan gaat doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, maar dan nog is het moeilijk doorzetten.
Vooral nu, in de overgang lijken de kilo's wel in een hoekje te zitten wachten dat ze er op mogen :( +1
Was het maar zo makkelijk, Jinx.
Maar zo zit het dus niet.
De oorzaken van overgewicht zijn legio, en varieren van aanleg, psychische stoornissen tot lichamelijke oorzaken. Het heeft minder met motivatie en gemakzucht te maken dan je denkt.
Er wordt in deze wereld heel wat afgeleden, gezweet en gelijnt om er in Godsnaam maar wat kilootjes af te krijgen.
En heel vaak lukt het niet of komt het er weer net zo hard aan.
Dat zegt op zich al genoeg over de moeilijke materie waar je het over hebt.
En daar kun je mensen zeker niet zomaar op afrekenen met de woorden: 'dan doe je er toch wat aan, waarom hebben ze er vrede mee dat ze dik zijn?'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heeft de huidige maatschappij er ook mee te maken. We leven razendsnel en moeten van alles. We rennen van werk naar afspraak. Er moet genetwerkt worden, met lunches e.d. We nemen nauwelijks tijd om normaal te eten. Daar zijn de supermarkten op ingesprongen met het aanbieden van snelle magnetronmaaltijden. Een hoop mensen weten amper meer wat het is om lekker en mager te koken, want daar hebben of nemen ze geen tijd voor. Op gewicht blijven heeft ook veel te maken met regelmaat, en dat is nu juist wat een hoop mensen ontberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is amkkelijker dik te worden dan af te vallen. Verder begint het soms al heel erg vroeg als alleen de ouders er wat aan kunnen doen. Ik denk dat het gewoon dom is eigenlijk of onmacht.