Hoe scheer je het beste je okselhaar

Hoe doe je dat

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Antwoorden (9)

Ik doe het met mijn Gilette Fusion, beetje scheergel voor de gevoelige huid en dan 'scheren', daarna afdeppen met een hete handdoek, uitkijken daarna met een deo of spray die alcohol bevat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik doe het meestal gewoon met gilette scheerschuim ( voor de vrouw ) en een scheermesje van gillette.
en als ik snel moet dan doe ik het even met de ladyshave.

maar ligt eraan of je man of vrouw bent. anders kan je mannelijke gilette gebruiken ;)

Toegevoegd na 58 seconden:
trouwens als je het met een scheermesje doet dan kan je het gewoon onder de douche doen. dat is wel het makkelijkst
14 jaar geleden
Okselhaar kan net als schaamhaar kan op meerdere manieren worden verwijdert. Schaamhaar is het haar wat zich bevindt op de geslachtsdelen, in het kruis en bovenaan tussen de benen. Meestal begint dit haar te groeien gedurende de eerste 3 jaren van de pubertijd. Vrouwen hebben door de jaren heen altijd het schaamhaar verzorgt. Op schilderijen uit de 19e eeuw kunnen we zien dat naakte vrouwen hun schaamhaar hebben beschoren of bijgewerkt. In sommige culturen, zoals in de Islam, moeten vrouwen hun schaamhaar scheren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is niet echt een antwoord op de vraag costaric. De vraag was Hoe, niet wat de geschiedenis is.
(minnetje is niet van mij trouwens)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens met C4th. daarbij gaat dit stuk voornamelijk over schaamhaar en de vraag gaat over okselhaar...
nat.
eerst met de haargroei mee, vervolgens tegen de haargroei in.
je mag (maar hoeft niet) scheergel gebruiken.
vervolgens geen deo gebruiken met allerlei toevoegingen (ontstekingen), maar deo creme (zonder toevoegingen, parfum e.d.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik pak meestal ontharingscreme voor de oksels.
Je bent er iets langer mee bezig, maar mijn ervaring is dat het haar dan ook langer wegblijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Harsen, met warme (hete) was ... dan ben je er het langst van af. Wel door iemand anders laten doen, want zelf durf je meestal niet de strip was eraf te trekken omdat het (een beetje) pijn doet. En een ander trekt gewoon door, en dan is het met een klein "auw!" zo gepiept.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je wil scheren, kan dat gewoon onder de douche, met een mesje. En of dat nou een meisjes- of jongentjesmesje is maakt niks uit. Ik doe het zelf altijd met goedkope wegwerpmesjes (die ik vervolgens tijden lang gebruik tot ze bot worden) en een schuimsopje van douchecreme ipv. speciaal scheerschuim. Werkt prima.
Als je gevoelige huid onder je oksels hebt, kun je het wat voorzichtiger aanpakken met allerlei speciale productjes, maar echt nodig is dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omwille van de gevoeligheid scheer je best met een scheermesje (veiligheidsmesje).

Na het scheren breng je beter een verzachtende lotion of olie aan. Dit kan kokosolie zijn, massage -of jojoba-olie, vaseline... Deze verzachten de huid. Kokosolie ontsmet de huid en is daarom ook geschikt als deodorant omdat het de bacteriën dood die de geur afgeven. Vermijd zoveel mogelijk om op de beschadigde huid al onmiddelijk een deo aan te brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Epileren, wel even tanden op elkaar maar dan blijft het wel het langste weg...