Kan ik nu mijn haar verven?

Ik heb zo'n 4 weken geleden mijn haar rood geverfd.. De kleur is inmiddels aan t vervagen en er is een duidelijke uitgroei te zien.. Ik zou er graag een ander en fris kleurtje overheen doen (wat donkerder).. Kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (4)

Ik weet dat mijn buurvrouw elke 2 weken haar uitgroei bijwerkt, dus waarom zou jij na 4 weken je haar niet kunnen verven... ik zou wel hetzelfde merk gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zes weken er tussen is beter, maar het kan al wel na 4 weken. Doe dan eerst de uitgroei verven en pas in de laatste tien minuten de rest van het haar. Lees goed de gebruiksaanwijzing. Daarna even een lekker maskertje of goeie crèmespoeling er in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan, maar je nieuwe kleur zal wel wat roder uitvallen, omdat hij mengt met de rode kleur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jahoor dit kan meestal prima, doe het zelf ook regelmatig. Nadeel is wel dat als je steeds de rest van je haar meeneemt naast je uitgroei dat je punten steeds donkerder worden. Bij zelf thuis verven is het altijd wat lastiger, maar probeer echt eerst alleen de uitgroei te doen en pas de laatste tien minuten de rest van je haar. Het makkelijkst gaat dat als iemand anders het voor je doet. Achterop je hoofd kan je niet goed zien wat je doet namelijk.
Als je eenmaal hele donkere punten hebt van het vele verven is het heel lastig om weer naar lichtere of rodere tinten te gaan. Wil je nu van rood naar donkerder is dat geen probleem, maar wil je later andersom dan zullen de uiteinden altijd donkerder uitvallen. Heb je kort haar wat regelmatig wordt geknipt, dan is dit probleem natuurlijk minder erg.

Hoe goed je haar tegen veel verven kan verschilt per persoon. Het kan zijn dat je haar sneller droog en breekbaar wordt. Verf je vaak je haar, dan is het heel erg aan te raden om regelmatig een haarmasker te gebruiken. En gebruik een goede shampoo voor gekleurd haar om vervagen zoveel mogelijk tegen te gaan. Vooral rode tinten zullen echter altijd valer worden.