Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is een (heren)onderhemd zo ontworpen dat de oksels niet bedekt zijn?

De praktijk is toch dat daar het meeste zweet vandaan komt wat opgevangen moet worden?Bij mij wel, daarom draag ik altijd t-shirts.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat een hemd niet in eerste instantie bedoeld is om zweet op te vangen, maar om je lijf warm te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, een hemd draag je ergens onder omdat het koud is, daar zijn ze voor gemaakt. Dat er mensen zijn die een hemd ook dragen in de zomer omdat het warm is is hun probleem ;)

Andere antwoorden (4)

Omdat hemden waarvan de oksels wel bedekt zijn "t-shirts" worden genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vraag ik me ook wel eens af. Maar misschien is het omdat sommige mensen meer op de rug zweten, en dan voldoet zo'n hemdje wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij basketbal en boksen wordt een mouwloos hemd gedragen zodat de armen meer bewegingsvrijheid hebben.

Een hemd is niet alleen om zweet op te vangen maar wordt ook gedragen om warm te blijven.

Een T-shirt wordt ook wel T-hemd of shirthemd genoemd.
Dan zijn er nog het hemd met lange mouwen en het hemd zonder mouwen (singlet)
http://nl.wikipedia.org/wiki/T-shirt

Je kunt kiezen welk hemd het best bij jou past. Per seizoen zal dit verschillen, afhankelijk van de temperatuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen verschil tussen een dameshemd en een herenhemd. Allebei zijn ze bloot onder de oksels, vanwege meer bewegingsvrijheid. Voor heren heb je een overhemd en een onderhemd. Dat woord overhemd wordt nog steeds gebruikt, maar we vergeten bijna dat het andere hemd dus een onderhemd is, dat onder de bovenkleding gedragen wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding