Waarom is een (heren)onderhemd zo ontworpen dat de oksels niet bedekt zijn?

De praktijk is toch dat daar het meeste zweet vandaan komt wat opgevangen moet worden?Bij mij wel, daarom draag ik altijd t-shirts.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Omdat een hemd niet in eerste instantie bedoeld is om zweet op te vangen, maar om je lijf warm te houden.

Omdat hemden waarvan de oksels wel bedekt zijn "t-shirts" worden genoemd.

Dat vraag ik me ook wel eens af. Maar misschien is het omdat sommige mensen meer op de rug zweten, en dan voldoet zo'n hemdje wel.

Bij basketbal en boksen wordt een mouwloos hemd gedragen zodat de armen meer bewegingsvrijheid hebben. Een hemd is niet alleen om zweet op te vangen maar wordt ook gedragen om warm te blijven. Een T-shirt wordt ook wel T-hemd of shirthemd genoemd. Dan zijn er nog het hemd met lange mouwen en het hemd zonder mouwen (singlet) http://nl.wikipedia.org/wiki/T-shirt Je kunt kiezen welk hemd het best bij jou past. Per seizoen zal dit verschillen, afhankelijk van de temperatuur.

Er is geen verschil tussen een dameshemd en een herenhemd. Allebei zijn ze bloot onder de oksels, vanwege meer bewegingsvrijheid. Voor heren heb je een overhemd en een onderhemd. Dat woord overhemd wordt nog steeds gebruikt, maar we vergeten bijna dat het andere hemd dus een onderhemd is, dat onder de bovenkleding gedragen wordt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100