Wat is netter dan een spijkerbroek maar minder 'suf' (als dit het juiste woord is) dan een pantalon? ... zie uitleg

Ik moet binnenkort op sollicitatiegesprek (voor advocaat-stagiair). Een spijkerbroek is 'too casual', heb ik me laten vertellen/gelezen. Maar ik vind pantalons, zoals ik ze bij vriendinnen heb gezien (met gestreken vouw aan de voorkant) écht spuuglelijk! Mijn vraag: is er niet iets dat er tussenin ligt?

Toegevoegd na 9 minuten:
Mijn vraag is inderdaad niet helemaal duidelijk.

Ik bedoel zonder jurken/rokken enz...

Ik zoek naar een mooie broek ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2K

Het beste antwoord

Er zijn vast wel leuke, vlotte modieuze broeken te vinden die geen spijkerbroek zijn en ook geen gesteven pantalon.
Daar moet je even voor gaan winkelen.

Ruiten of strepen zijn ook nog (weer) in, maar daar moet je van houden.
http://www.koopkeus.nl/a/lijst_product/idx/6010200/mot/Geruite_broek/lijst_product.htm

Ik denk zelf dat een zwarte "spijker"broek ook wel kan.
Maar dat hangt toch af van het bedrijf.
Advocatenkantoren zijn vaak behoorlijk formeel en daar moet je rekening mee houden.
Maar dat zal bij het kantoor van Inez Weski weer anders liggen dan bij dat van Moszkowicz.

Hier staat een goede tip:
Kun je niet eens gaan posten bij dat bedrijf, om te zien wat de dresscode van dat bedrijf is?

http://www.carrieretijger.nl/carriere/solliciteren/sollicitatiegesprek/voorbereiding/verzorging

Verder gaat het om het totaalplaatje.

http://www.carrieretijger.nl/carriere/zelfmarketing/kleding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Jurk tot je knieën met een pantie of legging, of een zwarte rok tot je knieën met een leuk topje of bloesje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt er natuurlijk aan de sfeer binnen het kantoor.
heb zelf ook stage gelopen bij een advocatenkantoor. mocht gewoon (en gelukkig) een spijkerbroek aan zolang de bovenkant maar wel 'netjes' was.

andere advocatenkantoren zullen weer wat strenger zijn, andere minder. ligt er ook aan wat je gaat doen. stagair advocaat of de secretaresse.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn momenteel veel broekpakken/jumpsuits te koop. Zoals dit voorbeeld. Een jasje erover heen en je ziet er supernetjes, maar niet stijf of tuttig uit. Er zijn ook vlottere broekpakken te koop, met een knipoog naar de spijkerbroek zal ik maar zeggen, maar dan netter.

Maar het blijft een kwestie van smaak, hè... Ik zie er graag netjes uit op mijn werk, dus deze combi zou voor mij prima zijn. Maar jij zou het misschien nog niet aandoen naar een begrafenis.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb mijn eerdere afbeelding verwijderd, omdat hij misschien te netjes voor je was. Dit is volgens mij een voorbeeld dat netjes, maar zeker niet tuttig is. Een mooi jasje erop en klaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is alleen niet zo handig als je van de zenuwen wat vaker naar het toilet moet. Dan moet namelijk alles uit. Ik vind het wel een mooie jumpsuit trouwens;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als zwangere kan ik dat alleen maar beamen... :) Maar ze zijn zo leuk.
En een leuke chino broek met een mooi colbertje erop? Dat is niet al te casual maar toch netjes en je hebt er ook wat aan buiten werktijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
chino vind ik echt heel erg casual het zelfde als het colbertje dat je hebt geplaatst. Maar dat is natuurlijk persoons gebonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat niet met alles zo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In vergelijking met een spijkerbroek is dit niet casual hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach ja je hebt huppelkutjes en je hebt stippels, ik vind het ook niet zo casual hoor, het ligt eraan hoe je het draagt.
Mooie zwarte stretch spijkerbroek, staat stukken netter als een normale spijkerbroek maar het is toch geen pantalon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een jeans die eigenlijk er niet uit ziet als een jeans b.v. van het merk Cecile of Canda.
Daar zijn modieuze en trendy jeans te verkrijgen met een ontzettend mooie pasvorm.
Zowel in zwart als heel donkerblauw.
12 jaar geleden
Ga naar een goede damesmodezaak waar je mooie kleding in de etalage ziet en laat je daar helpen. Zij hebben echt kijk op dat soort dingen. Misschien kun je meerdere dingen aanschaffen die je onderling kunt combineren; bijvoorbeeld een broek, een rok, een jasje en twee blouses. Denk ook aan goede accessoires zoals tas en schoenen.
Zie het als een goede investering, want als je nu als stagiair op gesprek gaat volgen er gegarandeerd meer momenten dat je er netjes moet uitzien.
Veel succes!