Bij wie of waar kan ik uitzoeken wat een levis spijkerbroek waard is ?

Mijn moeder heeft een rode corduroy spijkerbroek van miss levi's uit de jaren 60. Ik ben nieuwsgierig op zo'n broek nog iets waard is. Ik heb wel gezocht op het internet en een aantal kenmerken tegengekomen waar je op moet letten. Maar verder kwam ik niet.

Op de knopen (2 bij de rits en 5 aan elke pijp) staat LEVI STRAUS & CO SFCAL. Er zit verder één achterzak op en geen zakken aan de zijkant.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
4.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wachten totdat ie in de mode komt.
kan lang duren ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hahaha ja goed idee! Hij is mij te klein anders had ik 'm gedragen en weer in de mode gemaakt ;)

Antwoorden (2)

Op Ebay wordt voor eenzelfde soort broek $ 60,- (circa € 45,-) gevraagd. (bron 1)
Of het dit ook gaat opleveren is natuurlijk maar de vraag.

Wil je het echt laten taxeren, dan zal je daar zelf in moeten investeren. (bron 2)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedoel je deze broek ? http://r.ebay.com/LZJ6p8
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat is een nieuwe.
Ik doel op het tweede resultaat van mijn eerste bron. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://antiekcheck.nl/?gclid=CLviyLPouL4CFYoSwwod428A8Q
kost 10,-
dat is die broek niet waard. (ook al is die 50,- waard)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien niet, maar ze vraagt waar ze dit kan laten checken. En daar kan dat...
Of ze dat bedrag er al dan niet voor over heeft is niet mijn zorg. ;)
Stel dat 'ie toch € 500,- waard blijkt te zijn, dan kan je er nog eens een tientje tegenaan gooien. Kan me overigens ook niet indenken dat zoiets ergens gratis zou kunnen. Ik kan me zo voorstellen dat iemand die pro Deo allerhande zaken taxeert binnen de kortste keren omkomt in de meest kansloze verzoeken. ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind het zeker een goeie tip dus +
alleen voor een oude broek..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zie het inderdaad ook niet als een potentieel goudmijntje. ;)
Dank voor de +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De tweede foto van de link lijkt niet op de foto van "mijn" broek. Ja oké het is een jaren 60/70 broek en het heeft wijde pijpen maar daar houd de vergelijking ook mee op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk niet dat er qua prijs veel verschil zal zitten tussen Levi's uit hetzelfde decennium, ongeacht kleur/stof.
Daarnaast heb ik niets kunnen vinden dat dichter in de buurt komt. Neemt niet weg dat je antwoord hebt op je vraag en is mijn eigen taxatie (lees: inschatting) derhalve ook nog eens overbodig. :)
Dit kan je eigenlijk alleen maar checken door hem te koop
aan te bieden in winkels voor vintage kleding en op marktplaats e.d.

Het is maar net wat iemand er voor over heeft.
Levi's is geen heel bijzonder merk.
Oude kleren hebben echt niet een bepaalde waarde.
En er zijn niet zo heel veel mensen die daar veel geld voor over hebben.

Dus: rondvragen wat er eventueel voor geboden wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.trouw.nl/tr/nl/4512/Cultuur/archief/article/detail/2726822/1997/01/25/Opa-s-broek-is-geld-waard.dhtml Dus oude kleren kunnen wel degelijk een bepaalde waarde hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In 1997 misschien...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik dacht dat het artikel later was, niet goed gelezen dus ;)
Maar oude kleren kunnen wel degelijk een bepaalde waarde hebben. Maar niet alle oude kleren. In een museum hangen ook kledingstukken van vroeger die echt veel waard zijn. Ik dacht misschien is er wel iets waar ik meer info kan vinden over oude spijkerbroeken of een winkel met mensen die er verstand van hebben waar ik heen kan voor informatie. Gewoon uit nieuwsgierigheid.