Hoe kan je het best een leren jasje kleiner maken?

Hallo iedereen,

Ik heb pas een jasje uit River Island gekocht en 2 dagen daarna heb ik de jas gepast en paste helaas niet. In de winkel leek hij goed maar hij is te groot en de mouwen zijn te lang en breed. Ik had de bon helaas niet meet daarom kon ik ook niet ruilen.
Het om deze jasje : http://eu.riverisland.com/men/coats--jackets/bomber-jackets/Black-quilted-sleeve-hooded-bomber-jacket-276037

Heeft iemand meer info hoe ik 'm van maat S naar maat XS kan krijgen ?

Voor de veiligheid staat er dit op het jasje van welke stoffen het is gemaakt :

Outer Shell:
97% Cotton
3% Spandex

Sleeves:
85%Viscose
15%Polyester

Padding:
100% Polyester

Machine Wash at 40°C
Wash separately
Do not rub isolated Stain
Made in China

Er staat dit als wastekens er staan pictogrammen er op ik heb opgezocht wat het betekend :Wassen op 40 graden, Niet bleken, Niet Trommeldrogen, Max 110°C, Niet droogreinigen.

Van waar ik info. over wassen had : http://www.modewijzer.com/advies/wassymbolen.pdf

Weet iemand misschien hoe ik hem kan kleiner maken van maat S naar maat XS ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
15.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een goede kleermaker .De jas moet alleen helemaal uit elkaar gehaald worden.Maar je schrijft in je vraag dat het een leren jas is alleen staat dat niet in het wasvoorschrift.Hoe dan ook zal het niet goedkoop zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is geen leer, het is leather look volgens de website en ook volgens de prijs.

Antwoorden (1)

Als de schouders te breed zijn en het jasje te wijd, dan is er helaas niet zo veel aan te doen. Als het alleen de mouwen zijn, dan kan je hem het beste naar een kledingreparatiewinkeltje brengen. Als je het zelf wilt doen, kan dat ook wel, maar het is erg moeilijk om het stiksel van een jasje te verwijderen en zelf weer mooi aan te brengen. Zeker bij leer, want daar kom je niet goed doorheen met een goedkope naaimachine.

Het enige wat je wel makkelijk zelf kan doen zijn de mouwen inkorten. Je haalt dan het omslagstuk los, vouwt hem simpelweg een paar cm meer naar binnen en zet er een zoompje in.

Mijn advies is echter, of naar een klein kledingreparatiewinkeltje of tweedehands verkopen en een andere kopen. Mensen vergissen zich vaak hoe belangrijk passende kleding is. Ik loop liever in iets van de zeeman wat gewoon goed past, dan in een setje van een boutique winkel wat een maat te groot/klein is.