Waarom draagt niemand meer een hoge hoed?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie is niemand? Ik ken er genoeg hoor

Het beste antwoord

Correctie, bijna niemand. Hoge hoeden worden nog wel gedragen bij gelegenheidskleding, bijv. het jaquet.
Zoals al is geantwoord bepaald het modebeeld of iets nog wordt gebruikt of gedragen.
Dus het antwoord op jouw vraag zou hetzelfde antwoord op de vraag: "Waarom draagt niemand meer een hoepelrok" kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Omdat hij uit de mode is geraakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoge hoeden zijn uit de tijd alleen op bruiloften zie je ze af en toe nog wel eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou Pruts....

Bij googelaars zijn ze nog razend populair!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoge hoeden worden nog wel gedragen. Maar niet door "iedereen". Ze dit soort dingen zijn afhankelijk van modegrillen. Zodra het in de mode is zie je het veel. Raakt het weer uit de mode dan verdwijnt het beeld ook weer. Vaak komen dingen wel weer terug in de mode. Dus afwachten tot de hoge hoed weer in de mode komt. Of ga er zelf één dragen, wie weet volgen een hoop mensen je en wordt het spoedig weer een straatbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hoed is niet goed voor je haren, je wordt vroegtijdig kaal. Ook vrouwen dragen al tijden geen hoofddoekje meer, behalve sommige aanhangers van de Islam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het altijd zo hard waait in Nederland!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De konijnen hebben er geen zin meer in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen veranderen, de mode ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je haar kan niet meer "ademen"met allerlei huidziektes van dien. Eczeem, kaalheid en roos etc.
Een kennis van mij droeg heel lang een petje en kreeg ook huiduitslag hierdoor, eigenlijk door het zelfde effect.

Waarschijnlijk zie je over een jaar of wat ook geen petjes meer zo in het straatbeeld, mede omdat de mode veranderd. En volgensmij is zo'n hoge hoed erg onhandig vooral hier in nederland waar het altijd wel waait :-)
( wel goed voor je conditie)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hogehoed is een van oorsprong Engelse hoed, die gedragen werd door de hogere klassen. Over het algemeen zijn hogehoeden zwart van kleur, maar er zijn ook witte. De hogehoed wordt wel aangeduid als hoge zije. Er zijn inklapbare uitvoeringen van de hogehoed, chapeau claque of kortweg claque genoemd, naar het geluid dat bij het uitklappen hoorbaar is.

Vandaag de dag worden er nog maar weinig hogehoeden gedragen. In de hogere kringen komt men ze nog wel tegen en ook bij plechtigheden als begrafenissen. Ook een traditionele goochelaar draagt vaak een hogehoed. Het klassieke goocheltrucje is dan om een konijn uit de hogehoed te toveren. Hier komt ook de uitdrukking uit de hoge hoed komen vandaan.

De hogehoed werd ook wel gebruikt om een eerlijke loterij te garanderen. Dan werden er briefjes gemaakt met verschillende mogelijkheden of namen en in een hogehoed gestopt. Na goed door elkaar husselen van de briefjes, kan men er dan lukraak een of meer trekken. De volgorde was dan volkomen willekeurig. Daarom wordt bij de wiskunde onder de zogenaamde hoge-hoedmethode nog steeds een eerlijke loterij verstaan.