Hoeveel verminderd de kans op luizen met gel in je haar?

Toegevoegd na 4 minuten:
Als ik altijd gel in mijn haar heb. Kan ik ze dan niet krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.7K

Antwoorden (5)

Volgens mij maakt dat niks uit, of je moet er zulke klodders in gooien dat je de luizen 'verdrinkt'....
Er blijft altijd plek genoeg over voor de luizen om welig te tieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas. Gel helpt niet. Jij denkt misschien: met gel is mijn haar glad en dan kunnen de neten, de eitjes, niet vastplakken?

Ik heb jarenlang op school geholpen met luizenonderzoek. Na de vakanties en na het weekend. Ik heb daarbij heel wat luizen zien lopen en ben heel wat eitjes tegengekomen. Ook in mooie gelkrullenkoppies en stoere gelkuiven.
Het is ook niet dat je vies haar hebt waar de luizen op afkomen hoor. Het is gewoon op scholen en op andere plekken waar jassen dicht bij elkaar hangen, een goeie mogelijkheid voor de luis om zich te verplaatsen. Er hoeft maar één kind in de klas luizen te hebben en dan kan het zich al flink vermeerderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn niet de haren waar hoofdluizen in geïnteresseerd zijn maar de hoofdhuid. Zolang daarop ruimte is om rond te lopen, af en toe een hap te nemen en zich voort te planten helpt gel echt niet. De rotbeesten wegkammen is zo goed als de enige werkzame remedie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luizen houden van schoon haar, dus als je je haar iedere dag wast heb je meer kans om luizen te krijgen dan mensen die dat minder doet. d.m.v. gel te gebruiken wordt je haar er niet schoner op, dus ik denk dat je niet zoveel zorgen hoeft te maken hoor..:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat helpt niet. Luizen gaan meestal op een schone hoofdhuid zitten, maar gel is niet de remedie.

Anders werd dit wel voorgeschreven door artsen. :)

Gewoon goed kammen, en blijven kammen, elke dag, weken achter elkaar.