Is trendspray echt nodig en wat is het voordeel ervan?

Ik had schoenen gekocht en toen boden ze mij trendspray aan, maar maakt het veel uit als je het gaat gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
7.3K

Antwoorden (1)

Het is bedoeld om vocht en vuil af te stoten, dat is op zich prima. Maar of het werkt zoals het zou moeten doen is de vraag:
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/dolcis-handelt-klacht-niet-goed-af/
Dit spul onder dezelfde naam wordt ook bij de Schoenenreus verkocht, maar dan onder hun eigen merk.
Koop een bus bij je schoenmaker, 1 die bedoeld is voor het materiaal waarvan de schoenen zijn gemaakt, laat je goed adviseren over het gebruik, daar heb ik in ieder geval goede ervaringen mee.

Toegevoegd na 19 minuten:
Over het algemeen zijn spuitbussen om vocht en vuil te weren niet slecht, ook deze denk ik niet, het is alleen jammer dat er te weinig informatie wordt gegeven over het juist gebruiken. Je moet op een afstand van ongeveer 20 cm spuiten, dan voorkom je vlekken en kringen in je schoenen, alleen lichte schoenen kunnen er wat donkerder van worden. Echt nodig is het niet, als je zelden met je schoenen buiten bent, in ieder ander geval is het wel goed om je schoenen te beschermen tegen vuil en vocht, maar wel met een spray die geschikt is voor het materiaal waarvan de schoenen zijn gemaakt.