Hoe komt het dat maten van kinderkleding soms zo heel veel verschillen?

Soms is een maat b.v. 74 net zo groot als een 80, zou het niet handiger zijn als ze dat overal aan gingen passen en dat je echt bij alle merken de standaard maten dan ook even groot zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Dat is niet alleen bij kinderkleding zo, ook bij kleding voor volwassenen zie je dat vaak.

Het heeft te maken met het land waar het gemaakt of ontworpen is. Zo vallen Italiaanse maten veel kleiner uit dan europese.

In kinderkledingland is heel erg veel aanbod en bij baby's is het erg lastig om een gemiddelde maat te hanteren. Ieder kind ontwikkelt zich in een ander tempo. Er zijn wel globale afspraken over maten, maar toch hanteert ieder land zijn eigen 'formaat'.

Overigens kun je bij kinderen ongeveer uitgaan van de lichaamslengte, dat is vaak ook hun maat. Dus een baby van 74 cm heeft vaak ook maat 74 enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat heeft te maken met uit welk land de kleding vandaan komt,een franse maat 70 is bij lange na geen duitse maat 70. Ook bij kleding voor volwassenen komt dit verschijnsel voor.Daar hebben ze dus de paskamertjes voor uitgevonden,daar kun je ook kleding passen.