Hoe maak je zo'n vlecht in je haar die andersom gaat (van binnenuit) en hoe noem je dat?

Toegevoegd na 16 uur:
Het is inderdaad de vissengraatvlecht. Ik weet wel hoe ik gewoon moet invlechten, ik ga deze oefenen. Bedankt voor alle tips!

13 jaar geleden
in: Mode
2K

Het beste antwoord

Bedoel je de vissegraatvlecht?

Dat doe je zo:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat je invlechten bedoelt;-)

Toegevoegd na 1 uur:
Een streng haar verdelen in drie strengen en steeds een nieuwe streng mee vlechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je dit bedoelt
Sinds Sienna Miller in 2007 op de Golden Globes een grote vlecht als haarband introduceerde zien we vlechten in alle soorten en maten.

Sinds Sienna Miller in 2007 op de Golden Globes een grote vlecht als haarband introduceerde zien we vlechten in alle soorten en maten. De Pipi vlecht (die schattig was op je tiende) heeft het verloren van andere varianten: twee laaghangende kleine vlechtjes aan de zijkanten van je hoofd naar achter gebonden of een grote dikke vlecht van je ene naar je andere schouder eindigend in een staart.

De populairste vlecht is de vlecht die net boven je voorhoofd schuin naar de zijkant loopt.

Styletoday geeft je een workshop hoe je deze vlecht zelf maakt. Maar eerst wat algemene tips voor het vlechten:

Kam het droge haar goed door voordat je begin met vlechten. Vlecht niet met nat haar, hierdoor beschadig je het haar. Vlecht niet te strak, zo vermijd je kans op hoofdpijn. Maak de vlecht voor de spiegel, dan zie je wat je doet. En tenslotte – be patient! Je werkt met je handen boven je hoofd en dat kan vermoeiend zijn. Doe het dus rustig en netjes.

Vlecht á la Ashley Olsen

Nodig: Kammetje, Clip, Elastiekje, Spray

[1] Kies een kant waar je graag de vlecht wilt hebben en doe hier wat verstevigende gel in

[2] Trek een lijn met het uiteinde van de kam vanaf het hoogste punt van de wenkbrauw naar achter. Zo deel je het haar op in tweeën. Zet het haar waar de vlecht niet gaat komen vast met een clip.

[3] Pak nu een pluk van ongeveer 2 cm breed vooraan in het midden van het stuk haar waar de vlecht gaat komen.

[4] Deel deze pluk in drieën. Sla de pluk aan de kant van je achterhoofd over de middelste pluk. Sla de pluk aan de kant van je voorhoofd sámen met wat haar dat voor los hangt over de middelste pluk. Herhaal dit. Telkens als je een pluk over de middelste pluk slaat neem je wat los haar mee. Dit wordt de franse vlecht, ofwel de invlecht genoemd. Vlecht je haar voor de spiegel, zo zie je wat je doet. Zorg dat je de vlecht niet te ver naar achter trekt. De vlecht moet zichtbaar zijn van voren.

[5] Zet de vlecht vervolgens vast met een schuifspeldje midden op de achterhoofd. Pak de rest van het haar erbij en maak een volle paardenstaart of een rommelige knot van.

[6] Spuit wat haarlak (Niveau heeft een fijne haarlak) op de vlecht en je bent Pipi anno 2009 ready

Toegevoegd na 1 minuut:
foto
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je invlechten bedoelt, maar dan dat je vlecht op het haar ligt, in plaats van eronder.
Ik weet ook niet of je al kan invlechten, dus ik begin gewoon aan het begin:

Je neemt drie ongeveer gelijke plukken haar, en begint te vlechten, maar in plaats van wat je gewoonlijk doet (links over midden, rechts over midden, links over midden enzovoort) neem je de linkerpluk, die doe je ONDER de middenpluk door. Daarna doe je hetzelfde met de rechterpluk.. Dan neem je bij je linkerpluk een nieuw beetje haar, en doe je hem weer onder de middenpluk door, en zo ga je door tot dat jij denkt dat het goed genoeg is. Succes!

Toegevoegd na 44 seconden:
ik weet trouwens niet precies hoe het heet, ik noem het meestal gewoon invlechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals velen al het antwoord hebben gegeven is het gewoon stukje haar nemen in drie plukken verdelen en gewoon vlechten, enkel neem je elke keer een plukje haar mee. Maar je hebt ook nog een andere variant en als je die goed doet en zeker goed strak doet dan ligt de vlecht op je hoofd. EN das hetzelfde principe (3plukken en telkens haar bij doen) maar in plaats van naar binnen vlechten, vlecht je naar buiten. Het is wel gemakkelijker om eerst even op iemand te oefenen, en dan bij jezelf.