Wat is een lichaamspakking en wat voor pakking zou je een man aanraden?

Ik ga naar de sauna en mij is een behandeling aangeboden. Er zijn volgens de folder lichaamspakkingen met:

- regenererende gel met Lavendel en Honing
- ontgiftende cacaopakking van pure cacao
- heilzame moorpakking

Klink allemaal erg lekker, maar wat is het nut van zoiets, hoe werkt het en wat zou iets zijn voor een man van mijn leeftijd (41)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.1K

Het beste antwoord

Ha ha, klinkt leuk

zo'n pakking is niks anders dan dat ze je insmeren met een prutje en een tijdje laten liggen en dan spoelen ze het er weer af.

Het werkt een beetje hetzelfde als een gezichtsmasker dat vrouwen weleens gebruiken, het geheel afsluiten schijnt goed te zijn en verder bevat zo'n pakking dan ingredienten die goed voor je huid zouden zijn.

Wat een "moordpakking" is zou ik echt niet weten en om die reden zou ik DIE misschien nemen.

Tussen die 2 andere lijkt de cacao me meer iets voor een man dan lavendel en honing (dat laatste klinkt meer om een heel zacht velletje te krijgen) maar zelf betwijfel ik een beetje of het erg veel uitmaakt wat je kiest, dus OF vraag wat ze je aanraden of ga voor wat JOU het meeste aanspreekt.

Een deel van de beleving zit ook tussen de oren

Toegevoegd na 1 minuut:
ps o ja en na het insmeren dekken ze je (soms) af moet doeken of folie, wordt je een soort mummie zeg maar
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is MOOR pakking zonder D. Dat is een soort klei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het niet ontspannend?
amigo
12 jaar geleden
tja, ik doe het ook niet wekelijks en ik herinner me nog dat ik dat gefreubel om het erop te krijgen behoorlijk stressig vond (maar mogelijk zijn mannen daar meer relaxed onder als er een vreemd iemand overal aan je zit). en toen ik eenmaal lag was het vooral warm. Maar zoals ik al zei: de beleving zit voor een deel ook tussen je oren dus ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het ZALIG vinden. Later heb ik ooit eens iets vergelijkbaars gedaan met "dode zee klei" en dat beviel een stuk beter. Ik denk zelf echt dat wat je kiest niet zo veel uitmaakt, het is allemaal prut zeg maar
amigo
12 jaar geleden
mijn keuze als man zou denk ik de klei zijn. lavendel is heerlijk maar toch meer een vrouwenluchtje (heel generalistisch). cacao weet ik nog niet maar klei wordt er al heel lang voor gebruikt dus dat is in ieder geval goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, dank je wel Amigo. Ik denk een goed avies. Ik ben zelf niet zo van de lavendel en honing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel ik de Sauna voor de Moorpakking, doen ze geen pakkingen bij mannen. Het wordt dus toch een hot stone massage. Jammer van die discriminatie.

Andere antwoorden (1)

ik zou voor de lavendel en honing gaan. dan ruik je lekker aan het eind.
ik heb de cacoa wel eens gedaan, het is niet eens eetbare chocola... dus je voelt een een oneetbaar bonbonnetje.

maar het houd eigenlijk niets in. kan je niet switchen voor een lekkere massage?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord en vermelding over cacao. Was dat niet lekker? Ik ben dol op chocolade en nu aan het lijnen, dus niet eetbaar is ook goed. Ik kan ook wel een massage krijgen, maar ik heb last van mijn rug en massage werkt meestal niet zo ontspannend. Ze gaan wel tijdens de pakking een hoofdmassage geven, dus dat leek me wel wat.