Waar komen die kleine gaatjes vandaan welke ontstaan aan de onderkant aan de voorkant van mijn t-shirts?

Ik begrijp er niets van. In bijna al mijn t-shirts ontstaan aan de voorkant onderaan (op de hoogte van de riem) in de loop der tijd kleine gaatjes. Net motgaatjes maar dat zijn het niet. Soms denk ik dat dit door mijn riem komt maar daar zit niets scherps aan. Hoe kan dit en waar komen die vandaan? Hebben meer mensen hier last van?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan niet, want het is steeds op dezelfde plek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ze ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha das nou toch een goeie vraag waard! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanxxxx:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Joepie!!!!!!!! Iedereen heeft ze!

Het beste antwoord

Voel eens aan de ( ijzeren) rits, aan binnenkant van je jas of vest wat je draagt.
Vaak zijn de ritsen niet afgeschermd door een reep stof, zodat ze dan scherp aanvoelen.
Door het schuren van de rits kunnen er dan gaatjes in je shirt komen of pluizen aan je trui.
Plastic of kunststof ritsen hebben dat niet, alleen de ijzeren ritsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou best eens kunnen loes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik ook niet zo gek gedacht Loes +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik draag veel vesten, dus dit zou het best wel eens kunnen wezen! Dank je voor je antwoord.

Andere antwoorden (10)

[quote=Marleen]
Schuren tegen tafels, autostuur, andere kleding, ritsen, tassen ; het is gewoon slijtage. Misschien heb jij altijd een tas om je hals/middel, of zit je tegen het fietsstoeltje aan ? Ben je de enige die regelmatig tegen het anrecht stat of boodschappendozen tilt ?
Als je kleding of tassen met klittenband draagt ; dat schuurt helemaal snel de draadjes stuk.

Zijn de t-shirts die jij draagt verder van hetzelfde materiaal ? Veel moderne (half)syntheten willen nog wel eens sneller slijten dan gewone katoen, microvezels enzo.

Toegevoegd na 42 seconden:
Je avatar geeft geen aanleiding om dat te vermoeden, maar ik weet niet of je dat zelf bent ; als je toevallig een wat dikkere buik hebt, schuur je natuurlijk ook veel meer tegen voorwerpen aan. Dat zou ook een verklaring kunnen zijn.
[/quote]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ze ook, komt door mijn riem. Er zit aan mijn riem een rond dingtje die niet helemaal goed dicht is gevouwen en de hoeken daarvan zijn een beetje scherp! Zie afbeelding voor het ronde pijpje wat ik bedoel:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het ook en mijn vrouw zegt dat ik niet moet roken en niet moet lassen daar komt het bij mij van
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van lassen zal het niet zijn. maar misschien van dingen slijpen, daar kunnen kleine heel hete stukjes metaal van af komen die heel even opgloeien, zo krijg ik die gaatjes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Van lassen zijn de gaatjes echt gaten, waar je vinger door heen kan .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat is het niet, want dan zou ik dat toch weten. Ik als niet :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel ik las niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee niet lassen maar iets slijpen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nope!
Volgens mij komt het van de knoop en ritssluiting van je spijkerbroek, als ik een andere broek draag dan heb ik er geen last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn mening zijn het toch mottengaatjes.
Ik heb dat namelijk ook eens gehad.
Ik pak een shirt uit de kast, ook op die plek ineens gaatjes, terweil er de keer daar voor, toen ik hem aan had nog geen gaatjes in zaten, ik denk, nou deze kan ik niet aan, dus pak een ander, ook die zat op die plek gaatjes.
Toen had ik mottecasetten in de kast gehangen, en geen probleem meer mee gehad.
Ik had ook ooit een mot op mijn slaapkamer in de gordijn zitten.
Ik wou hem wegjagen, hij verroerde geen vin, dus toen sloeg ik hem eraf, toen werd ie wakker, en vloog precies naar de zelfde plaats terug.
Ik weet niet waarom, maar het zijn vreemde beestjes, als je het mij vraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat geloof ik echt niet dat het bij mij mottengaatjes zijn.
Het is altijd op dezelfde plek op de t-shirtjes.
Ik heb dat ook. Ik doe staand werk in de apotheek en daar sta je de hele tijd tegen de balie en/of tafels/werkbanken aan. Mijn t-shirts schuren dan langs mijn riem of knoop. Daar zit niets scherps aan, maar het zit dan gewoon klem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
droogkast ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt door je riem!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Riemen, Knopen, rare/scherpere uitsteekseltjes van je broek. telkens weer opnieuw je shirtje naar beneden trekken... dat zijn allemaal dingen die die gaatjes kunnen veroorzaken.