Lopen clarks heel erg uit?

Hallo,

Ik heb vandaag clarks sandboots gekocht en in de winkel gedacht dat Ivm leer niet te groot moet kopen. Heb nu dus maat 39 gekocht maar zit best krap. Uitlopen is dus eigenlijk niet zo'n probleem maar aangezien het vooral bij mn kleine teen krap zit ben ik bang dat het alleen daar uitloopt (groter wordt), niet erg mooi dus...

Iemand hier ervaring mee of er verstand van?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een schoen moet meteen goed zitten, het is onzin dat ze zouden uitlopen, niet slim om schoenen te kopen die niet passen!

Antwoorden (1)

Doorgaans worden clarks gekocht door mensen met een bijzonder gevoel voor stijl en comfort. 2 eigenschappen die niet te verenigen zijn. Clarks kopers kiezen hoofdzakelijk voor comfort en deze schoenen zijn dus al van het meest soepele leer gemaakt. Het leer is dus al maximaal opgerekt en de schoen is maat vast. Kleine kans dat de schoen nog uitloopt. Als je toch wil dat ze uitlopen moet je er even een dag mee in de regen lopen en aan houden. Even mee door lopen of spanners
Erin zetten en laten drogen. Daarna goed poetsen en droog aantrekken. Als ze nog stug voelen even de met warme een fohn op de knellende plek verwarmen. aan houden tot ze voldoende zijn afgekoeld en rond lopen en goed op de buitenkant van de schoen lopen zodat er druk op de buitenkant met de kleine teen ontstaat. Weer de schoenen met schoenspanners klemmen en 3 weken laten staan. Daarna zitten ze beslist een stuk beter.