Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe hygiënisch is een tandenborstel?

Is er al ooit eens onderzoek gedaan naar bacteriën op de borstelkop van een tandenborstel? Zou je eigenlijk niet na elke keer poetsen de borstel moeten vervangen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
504

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zo hygienisch als je zelf bent.
Als je bang bent voor (je eigen bacterien) doop dan je borstel na reiniging even in de Dettol.
Elke keer vervangen van de borstel lijkt mij een onvoordelige oplossing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja dat klopt!Het is een bron van bacterien.
Maar zie bron dan ben je gelijk klaar en heel hygienisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van een therapeut hoorde ik dat er veel schimmels inzitten, logisch ook al die bacterieen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk zitten er op een borstelkop van een tandenborstel veel bacterien. net als overal in huis en op je lijf. ik moet eerlijk zeggen dat ik er een beetje moe van wordt, dat gezever over bacterien. weet je wanneer je echt ziek wordt? heel hygienisch leven, mocht je dan toch een bacterie tegenkomen (wat haast onvermijdelijk is) dan heb je grote kans dat je daar ziek van wordt. natuurlijk is het belangrijk om schoon te zijn, maar men kan ook overdrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet zo hygiënisch. Een tandenborstel is namelijk een voedingsbodem voor virussen, bacterien en schimmels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet dus..... ik heb wel eens een keelontsteking gehad ,dat mijn dokter adviseerde, neem iedere dag een nieuwe tandenborstel....ik had daar nooit bij stil gestaan. Dus lagen er tijdens de antibiotica kuur 10 nieuwe tandenborstels in mijn badkamer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daar is onderzoek naar gedaan.
Bron van Bacteriën, na mijn poetsbeurt spuit ik de borstel af met desinfectiemiddel.
Vervangen van de borstel is dan niet nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding