Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebruikte ze vroeger, toen er nog geen middeltjes waren tegen rimpels?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je met schapen omging, kreeg je lanoline van de wol op je handen; ook bij het spinnen van de wol. Dus dan even over je gezicht, en het voelde lekker zacht.
Verder denk ik, dat mensen vroeger zich niet zo bezig hielden met hun uiterlijk - ze hadden wel dringendere dingen aan hun hoofd.
Ik denk, dat met de intrede van de film, en dus filmsterren, het wat algemener werd.
Hoewel ze in de tijd van Elisabeth de Eerste al wel hun gezicht wit maakte met een loodhoudend poeder, als ik de boeken mag geloven. Maar dat was waarschijnlijk alleen in de adelijke kringen - de 'arbeiders' hadden daar vast geen tijd/aandacht voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik weet nog wel dat zo'n 40 - 50 jaar geleden iedereen zo'n blauw blikje Nivea had, dat werd overal voor gebruikt, dus waarschijnlijk ook tegen rimpels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foundation
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel vroeger bedoel je?
Heel vroeger werden mensen maar zo'n veertig jaar oud. Die hadden dan ook wel wat anders aan hun hoofd dan anti-rimpelcreme.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ouderwetse Nivea uit de blauwe blikjes. 2x daags dik insmeren ook rond de ogen, voor een frisse huid, en lekker goedkoop.Prima tegen rimpels,wel tijdig beginnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kervel is een uitstekend middel uit de oude doos om rimpels te bestrijden. Breng daarvoor een liter water aan de kook, doe er 2 handenvol gehakte kervel bij en laat dit mengsel een half uur trekken. Laat het koud worden en doe de lotion dagelijks op het gezicht. Het middel is ook goed tegen een vette huid en tegen jeugdpuistjes. De lotion kan maximaal 5 dagen bewaard blijven in de koelkast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger werd dit verouderingsproces als normaal beschouwd en nu bij sommige intelligente mensen ook nog. De horizontale rimpels getuigen van "nadenken" en de verticale van " verwondering". Beide staan in voor een verjongingsproces zonder verzuring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding