hoe snel groeit hoofdhaar en kun je zorgen dat het sneller groeit??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
13.4K

Het beste antwoord

Haar groeit ongeveer 1 cm per maand.
Als je je haar sneller wilt laten groeien zou je veel buiten naar buiten moeten gaan, want vit. D (die zonlicht aanmaakt in je lichaam) zorgt ervoor dat het sneller groeit.
Ook vit. B en proteïnen zorgen voor versnelde haargroei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het haar groeit met ongeveer 0,4 cm per dag. Je schijnt je haargroei te kunnen stimuleren met:

- proteinen
- vitamine B
- hoofdhuidmassage
- knoflook en uien
- lavendelolie
- aloe vera
- appelazijn en thee van salie
- rozemarijn

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk voor meer informatie en uitgebreide toepassingen van bovengenoemde middelen op deze site: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/22854-haargroei-versnellen-doe-je-haar-sneller-groeien.html

Toegevoegd na 16 minuten:
Het moet 04, mm per dag zijn.... anders moet je wel heel vaak naar de kapper! (-;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik rond het af op 1 cm per maand (maar dat lijkt behoorlijk op die 0,4 mm per dag) . Je haar groeit "vanzelf" in sommige maanden van het jaar iets sneller dan in andere maanden. Je kunt je haar gezond houden door het goed te behandelen (geen nare shampoo enz) en evt wat supplementen te nemen. Echter drastisch sneller laten groeien (bijv 3 cm per maand of zo) is echt niet mogelijk.

Wat vooral belangrijk is, is dat je haar gezond is want als je het lang wil hebben moet het niet te snel uitvallen. Ik ken iemand die het haar nooit langer kreeg dan net over de oren, volgens mij niet omdat het niet groeide maar omdat het relatief snel weer uitviel.

Helaas is ook een groot deel daarvan erfelijk bepaald, er zijn bofkonten met een mooie dikke bos haar zonder enige moeite terwijl andere hun best doen en dat nooit bereiken
amigo