Gaat baardhaar sneller groeien als je het scheert?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
7.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is al gebeurd door de moderatie.

Antwoorden (4)

Ik weet niet of dat bij iedereen zo is.
Maar bij mij wel ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verwacht van wel, dit is namelijk ook zo met mijn benen. Hoe vaker je scheert hoe sneller het weer terugkomt!

Gelukkig zijn er harssttrips ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt maar zo maar het groeit niet sneller of langzamer na knippen of scheren.

Antwoord: De snelheid waarmee haar groeit is globaal genomen zo’n 1,25 cm per maand, wat zo’n 15 cm per jaar betekent. Bij het ouder worden kan de snelheid afnemen tot slechts 0,25 cm per maand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een fabeltje. Elke haar groeit uit een haarcel. Als je de haar afscheert blijft de haarcel intact en groeit de haar weer verder uit. Omdat het onderste gedeelte wat dikker is en dat onderste gedeelte omhoog komt lijkt het of de haren wat dikker zijn (stoppels). Maar de haar wordt niet door het scheren dikker en er komt niet méér haar voor terug.