Damesblazer met één knoop dicht of open dragen?

Als ik een blazer met maar 1 knoop heb, draag ik deze staand dicht en zittend dan open net zoals bij de mannenblazers met meerdere knopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
7.4K

Het beste antwoord

Volgens de etiquette mogen de knopen los als je zit.
Als je staat mag je bij 2 knopen de onderste evt. loslaten en bij 3 knopen de onderste en evt. ook de bovenste los.

Maar het gaat er vooral om dat je een jasje draagt op de manier hoe je het zelf mooi en vooral fijn vindt zitten

Toegevoegd na 56 seconden:
Bij 1 knoop zou dan volgens etiquette de knoop dicht moeten zijn als je staat ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat mag je helemaal zelf weten, die knoop kun je gebruiken of niet, het is maar net wat je zelf prettiger of mooier vindt. Daar zijn geen regels voor.