hoe kan ik me haar lang laten groeien

ik weet dat je je haar niet sneller kan laten groeien :(, maar is er iets dat het tenminste niet hoef te laten knippen.
(ik ben vorige week naar de kapper geweest en vroeg of er een stukje af kon en weer in model, en toen hastevlats daar ging 20 cm van me haar)
is er dus iets waardoor ik het lang kan laten groeien ?

Toegevoegd na 2 minuten:
en dat het dus minder snel beschadigd raakt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20 cm. eraf? Dan had je al behoorlijk lang haar! Zonde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja tot halverwege me rug nu is het iets over schouder lengte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En nu heb je spijt! Ik begrijp het, maar ik heb helaas geen oplossing voor je. Alleen geduld en regelmatig de dooie punte er af laten knippen.'
Maar dat wist je al.
Succes (of sterkte?)

Antwoorden (10)

Ik laat het altijd gewoon een tijdje groeien, en dan de 'dode' puntjes eraf. Dat zijn hele kleine stukjes, meestal maar 1/2 cm. Bij mij helpt het wel (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet er gewoon even doorheen vrees ik.
je kan niet anders doen dan je haar goed verzorgen met conditioner en af en toe een masker.
door middel van leuke schuifspeldjes of een mooie haarband kan je proberen toch nog toonbaar voor de dag te komen in de tussenfase.
13 jaar geleden
Naar een andere kapper gaan die wel luistert Naar war jij wil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Héél veel geduld hebben :( Het kan wel twee, drie jaar duren voordat je lang haar hebt, als je het goed doet en goed verzorgt ;)

Je kan het voelen dat je haar geknipt moet worden. Zodra het stug wordt (stro-achtig haar) aan de onderkant, en als het na het borstelen weer heel makkelijk klit en je haar helemaal tot aan het eind kan vlechten, dan wordt het hoog tijd voor de kapper. En dan zal de kapper er net zoveel afhalen als nodig is om het weer mooi eruit te laten zien. In jouw geval dus 20 cm. Ik denk alleen al daarom dat je te lang heb gewacht.

Het beste wat je kan doen is elke 4 maanden naar de kapper gaan, zeggen dat je je haar laat groeien en dat je alléén de puntjes eraf wilt hebben. Als het goed is knipt ze/hij er hoogstens 2 cm vanaf. Én anders zeg je gewoon dat je er maar 2 cm vanaf wilt.

Ervan uitgaande dat je haar elke maand 1,25 cm groeit, heb je na 4 maanden 5 cm erbij. Na de kapper gaat er 2 cm af, dus aan het eind van het jaar is je haar 9 cm langer
5cm - 2 = 3cm x 3 (na 3 keer kapper)= 9 cm

Je hebt na 2 jaar als je het op deze manier doet is je haar zo weer 18 cm langer.

Hoe je je haar het beste kan verzorgen: smorgens borstelen, zelden fohnen, weinig rotzooi in je haar doen, 3 keer per week wassen. Goede cremespoeling (dat is niet elke keer nodig, alleen als het droog aanvoelt) en shampoo gebruiken. En af en toe een verzorgende haarcréme in je haar doen..

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat is een professioneel antwoord is:-)
A; een normale kapper nemen.
B; zonlicht schijnt de haargroei te bevorderen als eveneens inname van vitamine B.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door veel melk te dringen of yogert.
Daar zit een stof in waardoor je haar en nagels groejen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg voor een goede voeding waarin alle voedingsstoffen zitten die je nodig hebt. Ook 'hoe je in je vel zit' zorgt ervoor dat je mooi glanzend en gezond haar hebt.
De groeisnelheid kan je niet bevorderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat helaas geen wondermiddeltje waardoor je haren sneller gaan groeien. Wel is het belangrijk om je puntjes regelmatig bij te laten knippen, anders kan het averechts werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed verzorgen en veel eiwitten eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, dat duurt altijd nogal lang, voor het lang is. Wel een vreemde kapper, dus volgende keer heel duidelijk zijn in hoeveel eraf mag of naar een andere kapper. Misschien is het een idee om te sparen voor extensions? Dan heb je meteen mooi lang haar en kan je eigen haar ondertussen doorgroeien en ben je ook van die vervelende tussenlengte af. 't Kost veel geld maar misschien heb je genoeg geld ervoor of kan je ervoor werken... of ben je binnenkort jarig? Succes ;-)