Waar moet je op letten bij het kopen van kinderschoenen?

Hallo,
Onze dochter loopt sinds kort en ik ben benieuwd waar we op moeten letten als we haar eerste schoentjes gaan kopen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je haar eerste schoentjes wilt gaan kopen moet je zoiezo een beetje op de volgende dingen letten.
-schoentjes die niet een te gladde onderkant hebben het beste is met goed relief.
-neem een maat die past/ietsje groter is dan kunnen ze er langer op lopen.

Antwoorden (3)

Neem zeker geen maat groter dan ze hebben ( zoals iemand bij reactie schreef ) want dat loopt niet echt makkelijk . Een kinderschoen moet juist goed passen
Zorg dat het kind goed staat , dan moet je een vinger in de schoen achter de hiel kunnen stoppen en er opletten dat er nog wat ruimte bij de tenen is .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De eerste schoenen moeten een heel zachte zool hebben. Koop dus geen sneakers of andere stevige stappers, maar iets met een soepele zool.
Klittenband is leuk om aan te pulken, dus neem veterschoenen, dat scheelt een hoop ergernis en brengt je kind ongemerkt de discipline bij om de schoenen aan te laten als jij dat wilt.
Laat je kind niet teveel op de schoenen lopen. De voeten moeten zich namelijk nog grotendeels vormen naar de sta-en-loop-stand en bovendien moet je kind nog een hoop over evenwicht leren en dat gaat allemaal het beste met blote voeten. Dus in huis en in de tuin, als dat even kan, bloot, of met een antislipsokje, en de schoenen voor de straat gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het fijnste materiaal is leer, leer ademt, je kindje ontwikkeld minder snel zweetvoetjes.
Bij de hiel mag het wat steviger aansluiten, de zool daarentegen mag soepel zijn. Jochies zijn een van de betere kinderschoenen om mee te beginnen. Veterschoenen passen het beste omdat die beter aansluiten dan een klittenband of bandjesschoen.
In de meesten kinderschoenenzaak hebben ze een metalen staafje waarbij je beter kunt dien hoeveel je kindje aan ruimte in zijn schoen nog over heeft.. denk aan ongeveer 1 cm.
Laat de voetjes in het begin om de 3 maanden even nameten, het kan zijn dat je elke 3 maanden of half jaar een maatje groter moet, maar het kan ook dat je een jaar dezelfde maat hebt. Hier kun je niets over zeggen.