kan je gaatjes laten bij maken op een riem van stof ?

Ik weet dat het wel bij een leren riem kan. Maar kan dit ook met een riem van stof ? Eigenlijk een halsband voor de hond. Als dit kan scheurt dat dan snel door ? Ik wil het bij de schoenmaker laten doen en niet zelf.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
2.5K

Antwoorden (3)

Ja hoor en die zet er dan een ringetje in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt dat soort ringetjes (nestelringetjes heten die geloof ik) kopen bij een fourniturenzaak en ze er zelf in slaan met een hamer. Kost niet veel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geen idee, maar als je dat in combinatie doet met bijv. een sleutel bij laten maken of zolen vervangen, kost het bijna niets, waarschijnlijk zal hij dat niet eens in rekening brengen. Ga echter niet ALLEEN voor dat gaatje, want dan betaal je de hoofdprijs. Ik verloor zo eens bijna mijn horloge omdat zo'n pinnetje waar de band mee bevestigd was, het had begeven. Ik naar de eerste de beste juwelier en die zette er toen een nieuw pennetje in. Kosten: 7,50, arbeidsduur: minder dan een minuut. Ik zei: haal dat pennetje er dan meer weer af. Kennelijk stond dat onder de noemer "kleine reparatie" waarvoor het minimum bedrag 7,50 was. Daarna na de Hema gegaan en gezegd dat ik een horlogebandje had gekocht, maar dat ik 1 pinnetje miste. Mevrouw haalde een plastic trommel onder haar bureau vandaan en gaf me een nieuw pinnetje, GRATIS.
Stoffen halsbanden rekken uit en gaan daardoor vanzelf steeds losser zitten. Het beste is om een leren halsband met een ijzeren gesp te kopen en deze in de winkel om te passen bij de desbetreffende hond. Een halsband kan wel op de groei gekocht worden maar laat er dan een paar gaatjes bijmaken zodat deze altijd goed zit.
Maar als je toch een stoffen halsband wil, kun je met speciale ringetjes gaatjes bij laten maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dit kan. je kunt het zelf doen met een speciale tang of de kleermaker zou het voor je kunnen doen